מי המתמודדים במכרז לשכירות ארוכת-טווח בת"א?

לוינשטיין, חנן מור אקרו נדל"ן ורמי שבירו מתמודדים על מכרז לשכירות ארוכת-טווח בשוק העלייה בתל-אביב

לאחר מספר דחיות בסגירת המכרז לפרויקט מגורים המשולב בשכירות בשוק עלייה בתל אביב עומדת העירייה לפתוח מחר (ג') את המעטפות שכן הוגשו בסופו של דבר. לעומת הביקוש הנמוך במועדים הקודמים כמו גם במכרז דומה שנערך בשכונת שפירא, הפעם הוגשו למכרז לא מעט הצעות של חברות נדל"ן גדולות.

ל"גלובס" נודע כי למכרז ניגשו מספר חברות בניהן קבוצת לוינשטיין, קבוצת חנן מור והצעה משותפת שהגישו חברת אקרו נדל"ן יחד עם היזם רמי שבירו. מכיוון שמבנה המכרז משלב השכרת דירות, ניהול התהליך כמו גם שטחי מסחר בהיקף כ-900 מ"ר, לכל אחת מהחברות הנדל"ן שניגשו ניסיון הן בנדל"ן למגורים והן בנדל"ן המניב או המסחרי בצורה זו או אחרת. ההכרזה על הזוכים צפויה להתרחש בימים הקרובים.

מתחם שוק העלייה משתרע בין הרחובות העליה, צ'לנוב וולפסון ומטלון על שטח של כ-12 דונם סך הכל. המכרז המדובר מתייחס לחלק מהמתחם עליו יוכלו להיבנות 147 דירות סך הכל, 70 מהן לשכירות ארוכת טווח והשאר למכירה בשוק החופשי. את הדירות להשכרה ינהלו החברות הזוכות כאשר העלייה תפקח על פעילותן מידי חודש. הקריטריונים הקובעים לזכאות לדירות להשכרה נקבעו על ידי עיריית תל אביב וקובעים בין השאר עדיפות לתושבי העיר, חסרי דירה כמו גם התחשבות בנושא מיצוי כושר השתכרות והצהרה על נכסים קיימים.

שטחי הדירות בפרויקט יעמדו על כ-80 מ"ר בממוצע לדירות להשכרה ו-85 מ"ר בממוצע לדירות למכירה. בדירות לא ייבנו ממד"ים והבניינים יכללו ממק"ים (מרחב מוגן קומתי). עוד על פי תנאי המכרז, דמי השכירות בפרויקט עתידים לעמוד על כ-3,600 שקל לחודש בתוספת 200 שקל לדמי הניהול ואפשרות לשכור חניה ב-500 שקל לחודש. חוזי השכירות יוכלו להיחתם לזכאי העירייה עד לתקופה של 5 שנים. את הדירות יוכל היזם למכור לאחר 10 שנים כאשר לעירייה זכות סירוב ראשונה.

התב"ע במתחם מאפשרת בניית שלושה בנייני מגורים בני 8 עד 10 קומות מעל שלוש קומות של חניונים תת קרקעיים. שתי קומות מהחניון, הכוללים 260 חניות, יבוצעו על ידי היזם שיזכה אולם יימסרו לעירייה שעתידה לשלם עבור הבנייה כ-20 מיליון שקל. הקומה השלישית שתכלול 150 חניות תשמש לפרויקט המגורים. במקביל, היזם הזוכה יצטרך גם לפתח חלק מרחוב וולפסון הסמוך ולהפוך אותו למדרחוב.

עיריית תל אביב פרסמה את המכרז באמצע 2012 ומאז נדחה מספר פעמים, ככל הנראה בשל חוסר בהצעות. גורמים הבקיאים בפרטי המכרז מספרים שגם העובדה שתנאי המכרז כוללים לא מעט מטלות נוספות על היזמים ומורכבות התנאים ותנאי השכירות הובילו למחסור במציעים במועדי הפרסום הקודמים.