נתניהו: מיטה זוגית במטוס רה"מ רק בטיסות טרנס-אטלנטיות

בלשכת נתניהו טוענים כי לא ידע מה עלות התקנת המיטה אולם גלובס חשף כבר פעמיים כי ראש הממשלה ביקש להתקין מיטה בטיסות לאירופה בעלות זהה

מיטה זוגית במטוס ראש הממשלה רק בטיסות טרנסאטלנטיות: לאחר שנחשף אמש כי במטוס ראש הממשלה שעשה את דרכו ללונדון להלווייתה של מרגרט תאצ'ר הותקנה לבקשתו מיטה זוגית בעלות של כמיליון שקל, הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו לאנשיו שלא לדרוש מעתה תא מנוחה בטיסותיו לאירופה. בסביבתו של ראש הממשלה אמרו היום כי נתניהו לא היה מודע לעלויות התקנת המיטה הזוגית, וכי נתן "הוראה גורפת וחד משמעית" שלא לעשות יותר שימוש במיטה כזו בטיסות קצרות.

גורמים בסביבת ראש הממשלה אמרו לגלובס כי "חשוב שראש הממשלה יישן היטב, כדי לעמוד במשימות המורכבות שהוא צריך להכריע בהן, אך אפשר לעשות זאת במחיר נמוך בהרבה, וכך יהיה".

יש לציין כי אין זו הפעם הראשונה שבה מבקש נתניהו להתקין מיטה זוגית במטוסו בנסיעה רשמית. כפי שנחשף בגלובס, בחודש מאי 2010 דרש ראש הממשלה כי תותקן מיטה זוגית בטיסתו לטקס קבלת ישראל לארגון ה-OECD בפאריז שממנו המשיך לקנדה. גם אז החליט ראש הממשלה לא להסתפק בכיסאות מחלקה ראשונה כפי שהיה נהוג בטיסות קודמות, ולשכת ראש הממשלה שכרה עבורו מטוס מדגם 767 של אל על, בעלות הגבוהה ב-310 אלף דולר (למעלה ממיליון שקל) מעלות טיסה במטוס 757 של ארקיע או ישראייר שאינו נושא מיטה. עלות הטיסה הכוללת התייקרה אז בסופו של דבר בכמעט יותר משני מיליון שקלים.

עם זאת, הביקורת החריפה שספג אז נתניהו על התקנת המיטה במטוסו לא חלחלה ובלשכת ראש הממשלה דרשו שוב בחודש אפריל 2011 להתקין חדר שינה בטיסת ראש הממשלה לברלין, על אף שמדובר בטיסה קצרה שמשכה שעות ספורות ושהתקיימה בשעות אחר הצהריים.

ואכן, במטוס שעשה את דרכו לברלין ב-6 באפריל 2011, והמשיך משם לפראג (אורך הטיסה מתל אביב לברלין הוא כארבע שעות ומברלין לפראג כשעה), הותקנה מיטה. במכרז שפרסמה לשכת ראש הממשלה לחברות התעופה נכתב גם אז כי "תצורת המטוס חייבת לכלול חדר שינה".