ירידה בצריכת מוצרי חלב; נפילה במכירות טרה

חג השבועות ומבצעי המכירה האגרסיביים של מוצרי החלב ברשתות השיווק באים על רקע ירידה בצריכה בשוק מוצרי החלב. היקף המכר עלה אמנם כספית ב-2.1% מתחילת השנה ל-2.39 מיליארד שקל, אך העלייה כולה נובעת מעליית מחיר: המכר הכמותי של הגבינות המלוחות ירד מתחילת השנה ב-8.6%, מכר הגבינות הרכות ירד ב-6.1% ומכר המעדנים ירד ב-3.7%.

הנפגעת העיקרית מהירידה היא חברת טרה, השייכת לקוקה קולה ישראל. בארבעת החודשים הראשונים של השנה רשמו מכירות מוצרי טרה ירידה של 9.7% ונתח השוק של החברה ירד מ-10.1% ל-8.9%.

לרגל חג השבועות יצאו החברות תנובה, שטראוס, טרה וגד במבצעי מחירים אטרקטיביים במיוחד, המשקפים הוזלה של 20% ויותר בגבינות. כך למשל נמכר מארז שתי גבינות לבנות 250 גרם ב-10 שקלים, לעומת מחיר של 6.3 שקל ליחידה. טרה הגדילה לעשות ובחלק מהרשתות נמכרת גבינה מלוחה צוריאל (שבבעלות טרה) במחיר של 25 שקל לק"ג, פחות ממחצית מחירה בשגרה. כמו כן נמכרת גבינת מוצרלה של טרה במחיר של 35 שקל לק"ג, לעומת מחיר של 70-80 שקל בדרך כלל.

ייתכן כי טרה החליטה לצאת במבצעי עומק כדי לעצור את הירידה במכירות.