נתניהו: "משקיעים מיליארדים כדי למגן ולהכין את העורף"

רה"מ בישיבת הממשלה: "האיומים על העורף הישראלי התגברו משמעותית בשנים האחרונות. ישראל היא המדינה המאוימת ביותר בעולם ע"י טילים ורקטות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (א') בישיבת הממשלה השבועית לתרגיל העורף הגדול - "נקודת מפנה 7" - שיתקיים השבוע, ואמר כי ישראל היא המדינה המאוימת ביותר בעולם על-ידי טילים ורקטות. במרכז התרגיל השנה תעמוד מוכנות העורף להתקפה בנשק לא קונבנציונלי.

"אנחנו פותחים היום את שבוע החירום הלאומי. השר להגנת העורף גלעד ארדן ימסור דיווח מפורט לממשלה בנושא. האיומים על העורף הישראלי התגברו משמעותית בשנים האחרונות. ישראל היא המדינה המאוימת ביותר בעולם על ידי איומי טילים ורקטות. אנחנו נערכים לכל תרחיש", אמר נתניהו.

ראש המממשלה הוסיף כי הממשלה "משקיעה מיליארדים כדי שהעורף יהיה מוגן יותר ומוכן יותר". דבריו נאמרים על רקע החשש מזליגת נשק כימי מסוריה לידי גורמים עוינים גדון חיבזאללה.

"אנחנו משקיעים מ'כיפות ברזל' ועד צופרים, למיקלוט, למיגון, לשיפור מערכות ההתרעה. נעשה שינויים בחקיקה כדי להתאים את המציאות המשפטית במדינת ישראל למציאות הביטחונית ולאיומים שנגזרים ממנה", הוסיף נתניהו. "חלק ניכר מהשינויים הללו כבר נצפו. ניתן היה לראות אותם בתפקוד של העורף במבצע 'עמוד ענן', אבל לצד זה צריך לזכור שיהיה קשה להגיע למיגון מושלם.

"בסופו של דבר, שום מיגון איננו יכול להוות תחליף לכוח המחץ של צה"ל ולכוח העמידה והחוסן של הציבור הישראלי בזמן ההתקפה. אני מודה מראש לציבור, לשרים ולמשרדי הממשלה על שיתוף הפעולה, על העבודה החשובה של צה"ל ופיקוד העורף. בעבודה משותפת נהיה מוכנים יותר".