אייכלר: "לא שונאים את לפיד ואת בנט אלא את מעשיהם"

ישראל אייכלר מ"יהדות התורה" בראיון לתוכנית "דיבור פוליטי": "בנט הוא אלפיון עליון, ולפיד מייצג את האלפיון העליון. הם לא מרגישים את המצוקות של ריקי כהן והחרדים"

בתוכנית "דיבור פוליטי" של גלובס TV התארח ח"כ ישראל אייכלר ממפלגת "יהדות התורה".

- לפיד הביס את נתניהו, הוא הביס את יעלון, והוא הביס גם אתכם. אתה יודע, בעוד 4 שנים יוטלו סנקציות משפטיות על החרדים שלא התגייסו.

"מי שמביס אזרחים במדינה דמוקרטית - בסוף הוא מובס".

- למה אתה מתכוון?

"בדמוקרטיה אין מביסים ואין מובסים. יש מערכת חוקים, שהרוב קובע ושהוא שומר על זכויות המיעוט. יש לי תחושה שבתקופה האחרונה השיח הפך לדיקטטורי".

- אתה נגד לימודי ליבה, אגב?

"בוודאי. אני בעד לימודי ליבה של תורה, נביאים, כתובים. גמרא, אני אקבע מהי הליבה, את חושבת שפירון יקבע לי מה הליבה".

- פירון רוצה שאתם תלמדו, נניח, אזרחות ותלמדו שפות.

"אני רוצה שהוא ילמד להיות בן אדם ולא דיקטטור. אתה יודעת מה זה שבן אדם שקיבל משכורת מעמותה אנטי חרדית, חצי מיליון שקל בשנה, הופך להיות שר החינוך ורוצה לכפות על כלל ילדי ישראל את ההשקפה האישית שלו. זה לא היה אצל שרי החינוך של מפא"י, אמרו שמפא"י הייתה דיקטטורית אני מתגעגע לאהרון ידלין".

- אתם הצלחתם להשית את הדעות שלכם והאידיאולוגיה שלכם על רוב האוכלוסייה.

"בקושי הצלחנו לשרוד תחת שלטון חילוני, והיה איזה שהוא מערכת יחסים שאיפשרה חיים משותפים. החבר'ה האלו באים כמו פירומנים שורפים את כל היער, ועוד מעט לא יהיו עצים".

לאייכלר הוקרן הסרט בו שר האוצר יאיר לפיד תקף את החרדים מעל בימת הכנסת, תוך קריאות ביניים עזות מהכיוון שלהם.

" כשנכנסתי לכנסת ב-2003, פנה אלי טומי לפיד ואמר לי הרבה אנשים רוצים שיהיה קרקס בינינו כאן ואני מבקש ממך בוא לא ניתן להם את זה. אמרתי לו אם אתה תשמור על כבודם של בני הישיבות אני אשמור על כבודך. 3 שנים האיש היה שר משפטים מעולם לא פגע בכבודם של אנשים חרדים. הוא שמר, כי אותו שר משפטים של מדינת ישראל הוא כיבד את עצמו, כיבד את האחרים".

- מה לגבי התקציב? אתה יודע, יאיר לפיד אתה יכול להגיד עליו כל מיני דברים לגבי החרדים, אבל הוא בעצם מתמודד עם גירעון שגם אתם הייתם שותפים לו?

"קודם כל הוא לא מתמודד, כי הוא לא יודע מה התקציב. הוא לא יודע שום דבר, הוא הוכיח שהוא לא יודע שום דבר. הוא אמר כבר מזמן שהוא לא מבין בכלכלה, ופקידי האוצר עושים עליו רונדלות. המע"מ עלה היום את יודעת במי הוא פגע? גם בחרדים, אבל בכל אזרחי ישראל".

- אבל עדיין עם הרטוריקה שלו, שאתה לא יכול לחלוק עליה, הוא הצליח לדבר מעל הראש שלכם, לאשר ולחיים, ולכל הילדים שאולי באמת צמאים לצאת לשוק העבודה, אולי באמת רוצים לדבר בטלפון סלולרי ולהסתמס ולהתגייס לצה"ל, ונמאס להם לשבת בין 4 קירות.

"יכול להיות, אבל אני בטוח שהוא לא יודע את זה. זאת אומרת, יש פה גישה פטרנליסטית שמדובר פה באיזה שהן תינוקות שנשבו, אוי כמה אתם הייתם נפגעים כשאנחנו אמרו שהחילונים הם תינוקות שנשבו, היום החרדים הם תינוקות שנשבו".

- את מי אתם שונאים יותר, את לפיד או יותר את בנט?

"את תופתעי לשמוע שאנחנו לא שונאים לא את זה ולא את זה, אלא את מעשיהם. בנט באלפיון העליון, ולפיד מייצג את האלפיון העליון, לא יודע אם הוא עצמו באלפיון העליון. הם לא מרגישים את מצוקותיה לא של ריקי כהן ולא של החרדים".

*** צפו בראיון המלא בווידאו המצורף