לפיד הגיע למצעד הגאווה - וזכה לקריאות "בוז" ו"איפה הכסף"

נאומו של שר האוצר במצעד הגאווה נקטע ע"י עשרות משתתפים שצעקו "בוז", "איפה הכסף" ו"רד מהבמה" ■ לפיד הגיב על הדברים בעמוד הפייסבוק שלו ואמר כי המשתתפים "ניצלו לרעה את האירוע המרכזי של הקהילה הגאה וניסו לתפוס עליו טרמפ פוליטי"

שר האוצר יאיר לפיד, שהגיע יחד עם שורת נבחרי ציבור אחרים כדי לנאום במצעד הגאווה שנערך בתל-אביב, ירד מהבמה בטרם הספיק לשאת את דבריו המלאים. הסיבה: רבים מבאי ההפנינג בגן מאיר קראו לעברו קריאות בנוסח "איפה הכסף?" ו"רד מהבמה". זמן קצר לאחר מכן, הגיב לפיד על הדברים בעמוד הפייסבוק שלו.

"חזרתי עכשיו ממצעד הגאווה בתל-אביב", כתב. "נסעתי לנאום שם מפני שחשוב בעיני ששרים בכירים בממשלה יעמדו על במת המצעד ויביעו הזדהות ותמיכה. כשעליתי לבמה התייצבו בשורות הראשונות כמה עשרות פעילי מרצ והעבודה והחלו לצרוח סיסמאות נגד התוכנית הכלכלית".

"לא נכנסתי איתם לוויכוח", ציין שר האוצר, "מפני שבעיניי (ונדמה לי שגם בעיני רוב מוחלט של הקהל), הם ניצלו לרעה את האירוע המרכזי של הקהילה הגאה וניסו לתפוס עליו טרמפ פוליטי. החלטתי שאני לא מוכן להתנהג כמוהם, אז רק אמרתי כמה משפטים על המחויבות העמוקה שלי ושל 'יש עתיד' לזכויות הקהילה הלהט"בית ועל כך שאני מאמין שלכל זוג בעולם - חד-מיני או לא - צריכה להיות הזכות להתחתן ולהוליד ילדים".

"אני רוצה למשוך את המדינה והממשלה לעגן את הנישואים החד-מיניים בחוק", אמר מעל הבימה. "מותר להתחבק ולהחזיק ידיים ברחוב. לכל זוג מותר לו להתחתן ולהיות הורים. אני מחויב להתגייס ולתרום בנושא ושום צעקה לא תפר את מחויבותי לקהילה". את הנאום המלא פרסם לפיד בעמודו האישי.