מורסי הודיע: מצרים מנתקת את קשריה עם סוריה

גלי צה"ל: נשיא מצרים מורסי הודיע על סגירת השגרירות בדמשק ■ הוא קרא לחיזבאללה לעזוב מיד את סוריה, ולהפסיק את הלחימה לצד משטר אסד נגד המורדים

מצרים מנתקת את קשריה עם סוריה: נשיא מצרים, מוחמד מורסי, הודיע אמש (שבת) על סגירת השגרירות בדמשק. כך מדווחים בגלי צה"ל. הוא גינה בחריפות את ארגון חיזבאללה וקרא לאנשיו לעזוב מיד את סוריה, ולהפסיק את הלחימה לצד משטר אסד נגד המורדים. נשיא מצרים קרא לקהילה הבינלאומית להטיל סגר אווירי על סוריה.

מוקדם יותר כבש מחדש צבאו של נשיא סוריה, בשאר אסד, פרבר של הבירה דמשק, סמוך לנמל התעופה הבינלאומי של בירת סוריה. ארגוני אופוזיציה סוריים מדווחים כי במקביל, נמשכים הקרבות בעיר חאלב, שם מנסה הצבא להחזיר לעצמו את השליטה.

על רקע הדיווח ולפיו ישראל וארצות הברית מתאמות ביניהן איך להשמיד את מאגרי הנשק הבלתי קונבנציונליים של דמשק, אמר אתמול שר הביטחון, משה יעלון, כי "הניצחון של הנשיא אסד בקרב על קוסיר, איננו נקודת מפנה במלחמת האזרחים בסוריה". לדבריו, "אסד לא במומנטום לנצח במלחמה. הוא שולט רק ב-40% משטח מדינתו", אמר יעלון במהלך ביקורו בארצות הברית והוסיף: "עלינו להיות מוכנים למלחמת אזרחים ארוכה עם עליות וירידות".

אתמול דיווח המגזין "טיים" מפי גורמי מודיעין ישראליים, כי וושינגטון וירושלים מתאמות כיצד ישמידו את מאגרי הנשק הסורים במידה ואסד ייעלם, ימות או יברח.

מפקד כוחות האופוזיציה, הגנרל סלים אידריס, שב וביקש ממדינות המערב לחמש את המורדים והבטיח: " עם הנשק המתאים, נוכל להביס את אסד תוך חצי שנה". הבית הלבן נענה אמש לבקשה והודיע שיצייד את המורדים בתחמושת הכוללת רימונים, פצצות מרגמה, כלי נשק אוטומטיים וטילים נגד טנקים.