נפתלי בנט: "רעיון המדינה הפלסטינית מאחורינו; זה נגמר"

שר הכלכלה ויו"ר הבית היהודי אמר במהלך כנס של מועצת יש"ע בירושלים כי פתרון שתי המדינות הגיע למבוי סתום ■ בנט הדגיש כי "מעולם בתולדות ישראל לא השקיעו כל כך הרבה אנרגיה במשהו כל כך חסר תכלית"

בזמן שראש הממשלה וחלק מחברי הקואליציה קוראים לחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים ולפתרון של הסדר קבע, בכירים בממשלה חושבים כי העיסוק בנושא מיותר. שר הכלכלה נפתלי בנט הבהיר היום (ב') במהלך כנס של מועצת יש"ע בירושלים כי פתרון שתי המדינות הגיע למבוי סתום ואמר: "רעיון המדינה הפלסטינית מאחורינו".

בנט הבהיר כי יש לוותר על רעיון שתי המדינות לשני עמים: "זה הבית שלנו, אנחנו הדיירים כאן, לא הכובשים. הניסיון להקים מדינה פלסטינית בתוך הארץ שלנו נגמר".

הוא ציין את חוסר התועלת בניסיון להגיע לפשרה עם הפלסטינים ואמר כי "מעולם בתולדות ישראל לא השקיעו כל כך הרבה אנרגיה במשהו כל כך חסר תכלית. אנו צריכים לעבור ממצב של איך משכנעים שזה לא ראוי להתנהלות שבה הרעיון הזה מאחורינו".

יו"ר הבית היהודי אמר כי "הדבר החשוב ביותר בארץ ישראל זה לבנות ולבנות ולבנות. חשוב שתהיה נוכחות ישראלית בכל מקום. הבעיה העיקרית שלנו היא עדיין חוסר המוכנות של מנהיגי ישראל להגיד בצורה פשוטה שארץ ישראל שייכת לעם ישראל".

"שרי הליכוד-ביתנו והבית היהודי יצביעו נגד פתרון שתי המדינות"

דבריו של השר בנט מצטרפים להתבטאויותיו האחרונות של סגן שר הביטחון דני דנון, שלפיהן ממשלת ישראל אינה מחויבת לפתרון שתי המדינות ותחסום כל אפשרות של אישור החלטה על שתי מדינות לשני עמים.

"בממשלה הזו לא היה מעולם דיון ולא עלתה כל הצעה להצבעה על פתרון שתי המדינות", אמר ח"כ דנון בריאיון למגזין "The Times of Israel". "אם זה יובא להצבעה בממשלה, אף אחד לא יתמוך בזה. שרי הליכוד-ביתנו והבית היהודי יצביעו נגד ההצעה".

מנגד, הצהיר לפני פחות משבוע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא שואף לפשרה שתשים לדבריו קץ לסכסוך הישראלי-פלסטיני: "ישראל מוכנה לחידוש שיחות השלום הישירות ללא תנאים מוקדמים. הגיע הזמן להפסיק את הוויכוח על תנאים מוקדמים ולפתוח בשיחות באופן מיידי".

ראש הממשלה הוסיף ופירט את מתווה ההסכם כפי שהוא רואה אותו. "מדינה פלסטינית מפורזת המכירה במדינה היהודית, עם הסדרי ביטחון הדוקים לישראל. אני מוכן לשלום מסוג זה ואני מקווה שגם הפלסטינים מוכנים".