נשיא איראן רוחאני: רוצה דיאלוג בונה עם העולם

הנשיא הנבחר חסן רוחאני כינס מסיבת עיתונאים שבה הכריז: "נחיה את כללי האתיקה ואת השיח הבונה עם העולם, בזכות כוחה של המתינות" ■ הוא הדגיש כי "אני מקווה שכל האומות ינצלו את ההזדמנות שנוצרה ליחסים ידידותיים"

נשיא איראן הנבחר, חסן רוחאני, כינס בצהריים מסיבת עיתונאים שבה שלח מסר של פיוס לקהילה הבינלאומית כשאמר כי הוא מבקש לכונן "יחסים בונים עם העולם".

"הממשל שבחרתם ימשיך לרדוף אחרי מטרותיה של האומה, במסלול שנועד לשמירה על הכלכלה הלאומית", הכריז הנשיא הטרי. "אנו נחייה את כללי האתיקה ואת השיח הבונה עם העולם בזכות כוחה של המתינות".

רוחאני הדגיש כי "אני מקווה שכל האומות ינצלו את ההדמנות שנוצרה ליחסים ידידותיים".

זמן קצר לפני כן התייחסה האחראית על מדיניות החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון לתוצאות הבחירות המפתיעות באיראן, בשיחה עם כתבים במהלך ביקור בבגדד. אשטון אמרה כי היא תמשיך לעבוד וללחוץ על איראן לנסות ולבנות מחדש את האמון של הקהילה הבינלאומית סביב תכנית הגרעין. "עכשיו כולנו ממתינים ליצירת הממשל החדש, אמשיך לפעול כדי לעודד את איראן לעבוד עם האיחוד האירופי במטרה לבנות אמון".

גורמים באיראן: רוחאני רוצה מו"מ ישיר עם ארה"ב

הבוקר צוטטו גורמים איראניים בעיתון אל חיאת היוצא לאור בלונדון, אומרים כי הנשיא רוחאני מתכוון לגבש מתווה חדש לשיחות על תכנית הגרעין - שבמרכזו משא-ומתן ישיר עם המעצמות. זאת, לאחר שאמש, בבית הלבן הגדירו את בחירתו של חסן רוחאני לנשיא איראן "מעוררת תקווה".

על-פי הדיווח, גורמים המקורבים לנשיא החדש אמרו כי רוחאני צפוי להציב את שיפור היחסים עם המערב ואת מדיניות החוץ גבוה בסולם סדרי העדיפויותשל הממשל החדש. לדבריהם, רוחאני מעוניין לחדש בהקדם את השיחות עם שש המעצמות על תכנית הגרעין של איראן ורוצה לגבש מתווה חדש שמבוסס על משא-ומתן ישיר עם כל אחת מהן בנפרד.