מתקפת מיילים נגד ח"כים ושרים על הקיצוץ בקצבאות ילדים

מאות מיילים מאיימים להשבית את תיבות הדואר האלקטרוני של יו"ר ועדת הכספים סלומיאנסקי, יו"ר ועדת העבודה והרווחה כץ, שר האוצר לפיד, ושר הרווחה כהן, במחאה על הכוונה לקצץ 2.7 מיליארד שקל בקצבאות

מאות מיילים שנשלחו ביממה האחרונה מאיימים להשבית את תיבות הדואר האלקטרוני של יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומיאנסקי, יו"ר ועדת העבודה והרווחה חיים כץ, שר האוצר, יאיר לפיד, ושר הרווחה מאיר כהן: אתמול בערב החל לזרום גל של מיילים אל תיבות הדואר האלקטרוני של חברי הכנסת והשר, במחאה על הכוונה לקצץ בקצבאות הילדים במסגרת התקציב. בלשכתו של סלומיאנסקי כמעט ושותק המייל לחלוטין מעומס הפניות.

המיילים שנשלחו תחת שמות שונים נושאים את אותו הנוסח: "קחו את המושכות לידיכם, הובילו מהלך לצמצום הפגיעה בילדים וקדמו המהלך להצבת יעדים ממשלתיים ברורים לצמצום מימדי העוני בישראל ועיגונם בתקציב 2013-2014", נכתב.

בימים הקרובים תונח על שולחן ועדת הכספים הצעה לקיצוץ בהיקף של 2.7 מיליארד שקל בשנה, בקצבאות הילדים. במייל מציינים הכותבים כי "המוסד לביטוח לאומי מעריך כי המהלך המוצע יגרום לנפילתם של עשרות אלפי ילדים נוספים אל מתחת לקו העוני כבר בשנה הקרובה. הפחתת הקצבה לסכום אחיד של 140 שקל לחודש לילד, תגרום לצמצום של מאות ולעתים אף של אלפי שקלים בשנה בהכנסתן של מאות אלפי משפחות בישראל. רבות מהן משפחות המתקשות לקיים את עצמן בכבוד טרם הקיצוץ. מהלך שכזה המבוצע מבלי שהממשלה תייצר חלופות הולמות להשתכרות מעבודה הוא מהלך שהצדקתו הכלכלית רעועה מוסריותו מוטלת בספק".

על-פי כותבי המייל, "אם יש חובה לקצץ בתקציב, ראוי לבצע קיצוצים מידתיים. אין הגיון או צדק בקיצוץ שעיקר פגיעתו באוכלוסיות החלשות. עליכם לזכור, מאחורי המספרים והסטטיסטיקות עומדים אנשים שעבורם המהלך שהתבקשתם לאשרו פירושו חיים בעוני. לאנשים אלה עוני אינו תופעה סטטיסטית או ידיעה בעיתון, הוא מציאות חיים כואבת. אנו קוראים לכם לבטל את הקיצוץ הגורף בקצבאות הילדים ולתבוע מהממשלה לאמץ יעדים לאומיים ברורים ומוגדרים לצמצום מימדי העוני בישראל כבר בתקציב הנוכחי. אסור לכם להניח לנושא או להמתין לתקציב הבא".

יועץ התקשורת של יו"ר ועדת הכספים, רועי וולף, מסר בתגובה כי "כל הפניות הועברו אל שולחנו של יו"ר הוועדה וכי הוא לקח זאת לתשומת ליבו".

גורמים בסביבתו של כץ אמרו כי מאוד מצער שהאוצר בחר להעביר את הדיון בנושא לוועדת כספים ולא לוועדת העבודה והרווחה. הוא כנראה ידע למה".