סגנו של ארדואן: "היהודים אחראים למהומות בטורקיה"

סגן ראש הממשלה הטורקי באשיר אטאלי טוען שגורמים זרים והפזורה היהודית הם אלו שמעודדים את ההפגנות בטורקיה, שהחלו באיסטנבול והתפשטו לכל המדינה ■ "יש חברות שמקנאות בצמיחה של טורקיה והן מתאחדות עכשיו, ביניהן גם הפזורה היהודית"

"כוחות זרים ויהודים בגלות הם אלו שעודדו את המחאות האחרונות בטורקיה" - כך טוען סגנו של ראש הממשלה הטורקי באשיר אטאלי לעיתון "הורייט" במהלך ביקור בחבל אנטליה.

אטאלי אמר כי לתקשורת הבינלאומית יש חלק חשוב בהפצת ה"קונספירציה" והיא זו שהובילה את המהומות. "אלו שניסו לחסום את דרכה של טורקיה הגדולה, לא יצליחו", הכריז והוסיף: "יש חברות שמקנאות בצמיחה של טורקיה והן מתאחדות עכשיו, ביניהן גם הפזורה היהודית".

"כולכם ראיתם את הגישה של התקשורת הבינלאומית במהלך המהומות בפארק גזי, הם עודדו את זה והתחילו לשדר משם מיד מבלי ללמוד ברצינות את הנושא" ציין אטאלי.

במהומות שהחלו ב-31 במאי פרצו אחרי שקבוצת מפגינים התנגדה להקמת בניין על שטח ציבורי ירוק, השטח של פארק גזי סמוך לכיכר טקסים שבמרכז איסטנבול. ההפגנות באיסטנבול גררו אחריהן עוד הפגנות ברחבי המדינה, בהן לקחו חלק 2 מיליון אנשים ב-79 ערים שונות.

המשטרה הטורקית פיזרה את ההפגנות על-ידי ירי של גז מדמיע ותותחי מים, והתקשורת הבינלאומית דיווחה וממשיכה לדווח על האירועים, גם על האירועים שהתקשורת המקומית מתעלמת מהם. עד כה נהרגו בהפגנות שוטר אחד ו-3 מפגינים, ויותר מ-7,000 נפצעו, על-פי נתוני התקשורת הטורקית.