שר החוץ המצרי לארצות-הברית: "לא הייתה הפיכה"

כיממה לאחר מפלתו של הנשיא האסלאמיסטי מורסי, שוחח שר החוץ המצרי עם מקבילו האמריקני קרי והצהיר באוזניו כי מה שאירע בארצו אינו הפיכה צבאית ■ במצרים חוששים מאובדן הסיוע האמריקני בשל מהלך לא דמוקרטי

שר החוץ של מצרים, מוחמד כאמל עמרו, שוחח אמש (ה') עם מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי בטלפון ואמר כי מפלתו של מורסי לא היתה הפיכה. ההגדרה הרשמית של מה שהתרחש במצרים היא משמעותית כיוון שהפלתו של מנהיג נבחר באופן כללי היא עילה להפעלת סנקציות כלכליות ויכולה לפגוע הסיוע האמריקני למצרים.

"ארה"ב היא שותפה אסטרטגית של מצרים ורווחתה של מצרים חשובה עבורה", אמר עמרו לעמיתו האמריקני. שר החוץ המצרי הגיש את התפטרותו שלשום למורסי אבל נשאר אחראי על משרד החוץ - לפחות עד שתוכרז ממשלה זמנית חדשה.

"אני מקווה שארה"ב קוראת את המצב נכונה", אמר, "כי לא מדובר בהפיכה צבאית בשום דרך. למעשה, זו הייתה הכרעה של רצון העם".

לאחר שמוקדם יותר אתמול קרא הנשיא הזמני מנסור לשיתוף פעולה בין כל הזרמים במדינה, אמש קראה מפלגת האחים המוסלמים לתומכי מורסי לצאת לרחובות, ל-"יום שישי של התנגדות".

"הקואליציה הלאומית קוראת לעם המצרי לצאת לרחובות להפגנות בדרכי שלום אחרי תפילות יום השישי", נאמר בהודעה מטעם תנועת האחים המוסלמים. "אימרו לא למעצרים הצבאיים ולהפיכה הצבאית".

הקריאה לצאת להפגין יצאה מתוך מסגד בפרברי הבירה קהיר, שם תומכיו של מורסי התאספו כבר בשבוע שעבר. החל מאתמול, אז הודח מורסי מתפקידו, מקיפים את אזור המסגד כלי רכב משוריינים - אך עד כה לא נקטו בפעולה כדי לפנות את המפגינים. אתמול דווח במצרים כי הרשויות מקיימות חקירה לקראת העמדתו לדין של מורסי באשמת ביזוי בית המשפט.