דיווח: ישראל הסכימה לחידוש המו"מ על בסיס קווי 1967

לפי המתווה שגובש, השיחות יתבססו על הכרה במדינה פלסטינית בגבולות 1967 עם חילופי שטחים, כשמנגד הפלסטינים יכירו בקיומה של ישראל כ"מדינה יהודית" ■ דוברו של נתניהו מכחיש: "הדיווח לא נכון"

ביקורו השישי של קרי במזרח התיכון מניב תוצאות? סוכנות הידיעות רויטרס ציטטה היום (ה') גורם ישראלי בכיר, שטען כי ישראל הביעה את הסכמתה לחדש את המשא ומתן עם הפלסטינים על בסיס גבולות 67', בכפוף לחילופי שטחים והכרה במדינת ישראל כ"מדינה יהודית".

הגורם לא מסר מידע על הסכמתו של הצד הפלסטיני למתווה השיחות שהוצע על ידי מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי, אך אמר כי "אם גם הם הסכימו לנוסחה המוצעת, קרי יכריז על כך בקרוב".

זמן קצר לאחר הפרסום ציטטו בסוכנות רוטרס את מרק רגב, דוברו של ראש הממשלה נתניהו, שהכחיש בתוקף את הדברים: "הדיווח אינו נכון".

"ההכרזה על חידוש המו"מ - כבר מחר"

מוקדם יותר היום אמר נשיא המדינה שמעון פרס שקרי עומד בפני פריצת דרך במגעים המדיניים. "ממידע האחרון שיש ברשותי, מזכיר המדינה ג'ון קרי הצליח לקדם את הסיכויים לפתוח במשא ומתן. אני מעריך את המאמצים ויודע כי המהלך הינו רציני", אמר הנשיא פרס בהצהרה מדינית לכלי תקשורת זרים. "הימים הקרובים הינם קריטיים, ואנו ממש במרחק נגיעה. אני מאמין כי המאמץ הכביר מביא לפירות הן בצד הישראלי והן בצד הפלסטיני - שני הצדדים עושים מאמץ עליון להתגבר על המכשולים האחרונים".

עדות נוספת להתקדמות המגעים לחידוש המו"מ ניתנה הבוקר בדיווח של העיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון. העיתון ציטט גורמים בשגרירות הפלסטינית בעמאן, שאמרו כי ייתכן וקרי יכריז כבר מחר על חידוש המשא ומתן. על פי הדיווח, הוא ימסור הכרזה בנושא כשיעזוב את ירדן, שם נועד ביומיים האחרונים עם אבו מאזן ועם נציגי הליגה הערבית.

אתמול נועד קרי בעמאן בירת ירדן עם יו"ר הרשות הפלסטינית ונציגי הליגה הערבית, ואמר: "הצלחנו לצמצם את הפערים בין הצדדים באופן משמעותי מאוד וכך אנחנו ממשיכים להתקרב למשא ומתן. אני ממשיך לקוות שהצדדים יצליחו לשבת בקרוב ולדבר סביב אותו השולחן".

בהצהרה רשמית של הליגה הערבית נאמר כי בכירי הליגה מגבים את תכניתו של קרי ותומכים במאמציו לחדש את שיחות השלום. "הנציגים הערבים מאמינים כי רעיונותיו של מזכיר המדינה מהווים קרקע טובה לחידוש המשא ומתן", נמסר.