מבוכה בקבינט: נתניהו הוציא את שטייניץ לדרישת לפיד

"מעריב": סיעת הבית היהודי החליטה כי המפלגה תפרוש מהממשלה במקרה של הקפאת בנייה ביהודה ושומרון

בדרך למשבר קואליציוני? כמה ימים לאחר ההכרזה על חידוש המשא ומתן המדיני בין ישראל לפלסטינים, ואיום על שלמות הקואליציה נשמע בפעם הראשונה. סיעת הבית היהודי החליטה כי המפלגה תפרוש מהממשלה במקרה של הקפאת בנייה ביהודה ושומרון. כך מדווחים הבוקר ב"מעריב".

זה קרה אמנם בחלק הסגור של ישיבת הסיעה של הבית היהודי, ולא כהכרזה פומבית לתקשורת, אבל כעת נושא פרישת המפלגה מהקואליציה נכנס לראשונה לאופק האפשרויות הפוליטי. "כולם אצלנו הסכימו באופן ברור וחד כי לא נהיה חברים בממשלה שמבצעת הקפאת בנייה ביהודה ושומרון או בירושלים", תיארו אמש גורמים בכירים במפלגה את התנהלות הדברים בישיבת הסיעה, שנערכה ביום שני האחרון.

אף על פי שבדוברות סיעת הבית היהודי טענו כי "בישיבות עולים רעיונות ודעות, ואם יהיו החלטות אז נעדכן", גורמים אחרים במפלגה הבהירו: "נערך דיון פתוח בנושא הזה ובנושאים נוספים שקשורים להשלכות המשא ומתן עם הפלסטינים, והדברים התקבלו על דעת כולם".

במפלגה גם טענו אתמול כי לולא הייתה יושבת בקואליציה עם מספר מנדטים משמעותי, הקפאת בנייה ביהודה ושומרון הייתה יוצאת לדרך כבר במסגרת המגעים על חידוש השיחות עם הפלסטינים. עוד סיפרו כי "בנט עדכן את חברי הכנסת בכך שקיבל התחייבות מראש הממשלה שאין ולא תהיה שום הקפאת בנייה ביהודה ושומרון ובירושלים".

בתוך כך, תקרית מביכה אירעה בישיבת הקבינט שנערכה במוצאי שבת. ראש הממשלה נתניהו הזמין לישיבה גם את השר לנושאים אסטרטגיים, יובל שטייניץ, אף על פי שאינו חבר בקבינט. בשלב מסוים, שר האוצר, יאיר לפיד, ביקש משטייניץ לעזוב את החדר מסיבה זו. לאחר שזה סירב, פנה לפיד לנתניהו שנאלץ להורות לשטייניץ לצאת מהחדר ולהמתין בחוץ.