נתניהו ואריאל סיכמו: שחרור האסירים - תמורת בנייה ביו"ש

"מעריב": במסגרת הסכם סודי שנרקם באמצעות מעטפות חתומות, הגיעו נתניהו ואנשי הבית היהודי להבנות לפיהן המפלגה תישאר בקואליציה, על אף התנגדותה החריפה לשחרור האסירים הביטחוניים

החלטת הממשלה לשחרר 104 אסירים ביטחוניים, לקראת חידוש שיחות השלום עם הפלסטינים, התקבלה אמנם במורת רוח במפלגת הבית היהודי, אך ככל הנראה מאחורי החלטת המפלגה להישאר בקואליציה, על אף התנגדותם החריפה של חבריה, עומד הסכם חשאי שנרקם בין ראש הממשלה נתניהו לבין שר השיכון והבינוי, אורי אריאל. על-פי ההסכם, ישראל תפשיר תוכניות בנייה של אלפי יחידות דיור ביהודה ושומרון בתמורה להישארות המפלגה בקואליציה - כך פורסם הבוקר בעיתון "מעריב".

גורמים בכירים בבית היהודי סיפרו כי בין נתניהו לאריאל התקיים ערוץ הידברות סודי, שהתנהל באמצעות מעטפות חתומות. במסגרת ההידברות בין השניים, הושגו הסכמות לפיהן יופשרו תוכניות בנייה הנוגעות למיזמים בתוך גושי ההתיישבות ובאזור ירושלים, בתמורה לכך שההחלטה על שחרור האסירים תעבור בשקט יחסי בקואליציה ובממשלה.

על-פי הפרסום, כבר בחודשים הקרובים יאושרו לבנייה אלף יחידות דיור ואליהן יתווספו בין 3,500 ל-4,500 יחידות. גורמים בבית היהודי טוענים כי יו"ר המפלגה, השר נפתלי בנט, היה מעורב במגעים והרגיע את חברי מפלגתו שכן להערכתו חידוש השיחות עם הפלסטינים לא יוביל להסכם ולכן אין טעם לאיים בפרישה מהממשלה.

מלשכת השר אריאל נמסר כי "השר מקיים כל העת פגישות, דיונים ותכתובות עם לשכת ראש הממשלה, על מנת למצוא פתרונות לשוק הדיור בכל חלקי ארץ ישראל, כולל בירושלים וביו"ש. השר דורש כל העת, מאז כניסתו לתפקיד, לאפשר בנייה בירושלים וביהודה ושומרון, ופועל שכך יבוצע".

רמז להסכם המדובר היה ניתן למצוא בנאום שנשאה חברת הכנסת איילת שקד מהבית היהודי ביום שני האחרון מעל בימת הכנסת, כאשר פנתה אל הפלסטינים ואמרה: "אני רואה את החגיגות שלכם ברמאללה. קחו אותם (את האסירים שישוחררו). ככה אתם נראים, זה הפרטנר שלנו".

"כדאי שתדעו שעל כל רוצח שישוחרר נבנה עשרות בתים ביהודה ושומרון", הצהירה שקד. "ככה זה עובד משחר הציונות - אנחנו בונים והם הורגים. כל אחד עושה את מה שהוא יודע, את מה שהוא מכיר".