טסים לחו"ל? הנה 12 אפליקציות שכדאי לכם להתקין

החל בהזמנת כרטיסי טיסה מוזלים, עבור בצ'ק אין מהנייד ובמפות התמצאות בנמלי תעופה, דרך תרגום שלטים ואינספור המלצות לאתרי בילוי ■ "גלובס" מציג את האפליקציות שישדרגו לכם את הטיול

אחת הדרכים לתכנון נבון של חופשת קיץ נטולת דאגות היא באמצעות שימוש יעיל באפליקציות תיירותיות. החנויות הסלולריות מוצפות בהן, וכל שנותר לעשות הוא להוריד אותן - רבות מהן בחינם - וליהנות מיתרונותיהן משלב תכנון החופשה ועד שלב הביצוע.

"יותר ויותר מטיילים ישראלים משתמשים באפליקציות על מנת לתכנן את החופשה שלהם, וגם במהלך החופשה/טיול ממשיכים להוריד אפליקציות על מנת ליהנות בו במקום למשל מתקשורת חינמית בחו"ל (שיחות טלפון/וידיאו, גלישה באינטרנט ושליחת מסרונים), מהמלצות על מקומות בילוי, אטרקציות, מסעדות וכיו"ב", אומר אדם רוטפלד, מנהל טכנולוגיה בחברת Utravel group ובעלים שותף באתר הבינלאומי 10travelapps.com המתמחה בדירוג אפליקציות תיירות ביותר מ-170 יעדים ברחבי העולם.

לדבריו, כל גוף תיירותי שמכבד את עצמו מציע היום, בנוסף לאתר אינטרנט, גם אפליקציה ראויה. "רוב האפליקציות הפופולאריות בתחום התיירות הן חינמיות, אך ישנן כמה כאלה שכדאי לשלם כמה גרושים כדי להוריד אותן כי הן שוות את התשלום הלא גבוה".

איך לאתר את מחיר כרטיס הטיסה האטרקטיבי ביותר בכל זמן נתון? איך להימנע מהמתנה מייגעת בתורים הארוכים לצ'ק-אין בטרמינל? איך להתמצא בשדה התעופה בו נוחתים מבלי ללכת לאיבוד? איך לתרגם שלטים במהירות משפה זרה לאנגלית? ואיך למכור חדר שהזמנתם בבית מלון במקרה של ביטול החופשה מבלי לשלם דמי ביטול של מאות דולרים? "גלובס" ממפה את האפליקציות המספקות מענה.

1. Tripshake: מתלבטים לאן לטוס?

אפליקציה של חברת התעופה ההולנדית KLM המפעילה טיסה יומית בקו תל אביב-אמסטרדם, מאפשרת לטסים עימה להזין את מקום המוצא שלהם, את תאריך היציאה המבוקש, לבחור אם לתת למנוע חיפוש לבחור עבורם יעד בכל נקודה בעולם או לצמצמם את האפשרויות ואז לשקשק מעט את המכשיר. אחרי המתנה של מספר שניות מופיעה על המסך תמונת היעד שעלה בגורל, עם תיאור קצר של האטרקציות העיקריות במקום והצעת מחיר אטרקטיבית. במידה ונענים להצעה, ניתן להזמין את הטיסה המבוקשת ישירות מהסמרטפון.

מחיר: חינם, למשתמשי אייפון ואנדרואיד בשפות אנגלית, הולנדית וגרמנית.

2. Kayak: להשוות מחירי חופשה בקלי קלות

קייאק, שביססה את מעמדה כאפליקציה פופולרית בתחום, מאפשרת להזמין טיסה, בית מלון ולשכור רכב ישירות מהאפליקציה תוך השוואת מחירים בין החברות השונות. ולא רק זה, האפליקציה מאפשרת גם מעקב אחרי מועדי טיסות.

מחיר: חינם למשתמשי אייפון ואנדרואיד. לאפליקציה יש גם גרסה בתשלום הנותנת מפות של 100 טרמינלים בעולם.

3. איזי ג'ט ואל על: בלי צ'ק אין בטרמינל

חברת הלואו-קוסט הבריטית איזי ג'ט מציעה ללקוחותיה אפליקציה המאפשרת בין היתר לקבל לנייד כרטיס עליה למטוס תוך פחות מעשר שניות ולהציגו בנייד ובכך להיות פטורים מעמידה בתורים הארוכים והמייגעים בעונת השיא לצ'ק אין בטרמינל. בניגוד לשדות תעופה מהם איזי ג'ט טסה לישראל בהם ניתן לזרוק את המזוודה בעמדת "בג-דרופ" ולדלג על הצ'ק אין, בנתב"ג ההצטיידות בבורדינג פס בנייד עדיין לא פוטרת מצ'ק אין פיזי.

גם האפליקציה החדשה של אל על מאפשרת לעשות צ'ק אין מהנייד או מהטאבלט, אפילו בדרך לשדה התעופה. אלא שכאמור בנתב"ג יש להתייצב בדלפקים ייעודיים בשדה על מנת לקבל את כרטיס העלייה למטוס שהוזמן דרך האפליקציה. הנחמה היא שמדובר בדלפקים עם תורים קצרים יותר מדלפקי הצ'ק- אין הרגילים. אגב, אל על מאפשרת להציג את הבורדינג פס בנייד בתחנות שלה בלונדון, פרנקפורט, מוסקבה, לוס אנג'לס, ורשה והונג קונג.

מחיר: חינם למשתמשי אייפון, אייפד ואנדרואיד.

4. Packing pro: ארזת לבד?

למפוזרים ולשכחנים שבנינו, Packing pro היא אפליקציית חובה. האפליקציה כוללת מעל 800 פריטים, כולל לתינוקות ולבעלי חיים, ועוזרת לנו לתכנן מה כדאי לארוז לחופשה, סעיף אחר סעיף כך שלא נשכח כלום מאחור. ניתן לשתף את הרשימה באימייל עם חברים או בני משפחה איתם נוסעים וגם ניתן ליצור רשימה אוטומטית בהזנת צרכים אישיים כגון מספר נוסעים, יעד הנסיעה ומזג האוויר הצפוי.

מחיר: 11.90 שקל למשתמשי אייפון ואייפד.

5. KidZout: גם הילדים נהנים

אפליקציית חובה למי שמתכנן לנסוע עם הילדים. פארקים, מסעדות והצגות הם רק חלק קטן מהאפשרויות של האפליקציה הזו, המתמחה בלתת מענה לצרכי הילדים בזמן טיול למשל עמדות החתלה במקומות ציבוריים, מסעדות ידידותיות לילדים וגם חוות דעת של מטיילים שכבר ביקרו במקומות המומלצים עם ילדיהם.

מחיר: חינם למשתמשי אייפון ואייפד.

6. Word Lens: לראות עולם בשפה שלכם

לא רק בישראל. גם במקומות רבים מעבר לים, שילוט החוצות, איך נאמר, לא תמיד מסביר פניו לתייר. אפליקציית Word Lens מפשטת את המשימה: מאפשרת לצלם את הטקסט המודפס על גבי השלט באמצעות המצלמה במכשיר הטלפון ומתרגמת אותו משפה אחת לשנייה ללא צורך בהקלדה או מאמץ נוסף. האפליקציה לא תומכת עברית אך כן מתרגמת מפורטוגזית, איטלקית, צרפתית, ספרדית וגרמנית לאנגלית.

מחיר: 19.90 שקל למשתמשי אייפון, אייפד ואנדרואיד.

7. Hulyo: להזמין טיסה ברגע האחרון

האפליקציה הישראלית מציעה כרטיסי טיסה מוזלים לספונטנים או ליתר דיוק לאימפולסיבים בנפשם. כלומר, למי לשיודע שהוא רוצה לטוס ובזול - ופחות משנה לו לאן. האפליקציה פועלת באופן קבוע מ-22:00 עד 10:00 בבוקר, כשמדי פעם תצוץ גם הצעה באמצע היום. רוב הטיסות מיועדות ליום המחרת, לעתים מדובר על טיסות ל-48 שעות קדימה. בשלב זה ניתן להזמין טיסות בלבד (סדירות וצ'רטר) בעתיד אפשר יהיה לשלב דרך האפליקציה גם בתי מלון עליהם יש אישור ודאי.

מחיר: חינם למשתמשי אייפון ואנדרואיד.

8. tripcase: לארגן את הנסיעה מ-א' עד ת'

האפליקציה מאפשרת להזין את ה-PNR (מספר הזמנה) של כרטיס הטיסה והיא תציג לפניכם את כל פרטיה, כולל עדכונים בזמן אמת על עיכובים או שינויים. באפליקציה תוכלו לנהל את כל מהלך הנסיעה ולשמור בה את פרטי בית המלון, את המשתתפים האחרים בה (חיוני בנסיעה עסקית) ובהתאם ליעד לקבל מידע של מספרי טלפון חיוניים, מזג אוויר, מפות, מידע על אטרקציות ובילויים. את המידע ניתן לשתף עם בני המשפחה, חברים ומכרים ועם המזכירה במשרד שתוכל לארגן את חדרי הישיבות בהתאם ללו"ז הפגישות. המידע על כל טיול נשמר באפליקציה.

מחיר: חינם למשתמשי אייפון ואנדרואיד.

9. Tripadvisor: חוות דעת אותנטיות

עם מעל 100 מיליון ביקורות וחוות דעת של מטיילים, אין מי שלא מכיר את אתר האינטרנט Tripadvisor. גרסת המובייל אף היא פופולרית ומספקת חוות דעת של מטיילים ברחבי העולם על בתי מלון, מסעדות ואטרקציות נוספות.

מחיר: חינם למשתמשי אייפון ואנדרואיד.

10. fly delta: טיפים על היעד

חברת התעופה האמריקנית דלתא איירליינס, המפעילה טיסה יומית בקו תל אביב-ניו יורק, מציעה ללקוחותיה "מטוס עם רצפת זכוכית" - אפליקציה דרכה יכולים הנוסעים לצפות בקרקע שמתחתם, לקבל מידע על היעד אליו הם נוסעים כולל אפשרויות בילוי, מסעדות, בתי מלון, תיאטראות ומדריכי טיול. כמו כן, להתחבר לתוכן רשתות חברתיות ואינטרנט על היעד באמצעות חיבור לרשת האלחוטית שכבר קיימת בכל 800 מטוסי דלתא הפועלים בטיסות פנים בארה"ב.

מחיר: חינם למשתמשי אייפד, אייפון, אנדרואיד ובלקברי.

11. Time out: לבליינים שביניכם

באיזו מסעדה לאכול? באיזה פאב לשתות בירה? ואיזו הצגה לא כדאי לפספס? האפליקציה של Time out מספקת מידע רחב על מקומות בילוי וחיי לילה בערים מרכזיות ברחבי העולם.

מחיר: חינם למשתמשי אייפון ואנדרואיד.

12. Airports by Travelnerd: לא ללכת לאיבוד בשדה התעופה

קל מאוד ללכת לאיבוד בשדה תעופה גדול וזר. האפליקציה Airports by Travelnerd תעזור למתקשים בניווט להתמצא בנמל התעופה בזכות מפות של 250 אלף טרמינלים ו-70 נמלי תעופה בעולם - גם ללא חיבור אינטרנט. בנוסף, האפליקציה מספקת מעקב אחר טיסה בזמן אמת, קופונים לחנייה בנמל התעופה, מידע על אינטרנט אלחוטי ומחירים בשדה התעופה וכן מידע על חנויות ומסעדות בשדה כולל שעות פעילות.

מחיר: חינם למשתמשי אייפון ואייפד.

בית מלון ברגע האחרון

כמה פעמים קרה לכם שהזמנתם חדר לבית מלון אך נאלצתם לבטל ברגע האחרון ולשלם דמי ביטול גבוהים? לסטארט-אפ הישראלי Roomer פתרונים: פלטפורמה המאפשרת (בשלב זה רק באמצעות אתר האינטרנט ובקרוב גם אפליקציה) למכור הזמנות לא מנוצלות של חדרי מלון ולהציל חלק מדמי הביטול. מצד שני המטיילים הספונטניים יכולים להזמין חדר בתעריף מוזל במעין eBay של חדרי מלון. החברה מציעה בשלב זה חדרי מלון בניו יורק, לאס וגאס וסן פרנסיסקו ובכוונתה להתרחב ליעדים נוספים.

כתובת האתר: goroomer.com.