מניית אלווריון זינקה 40% בנאסד"ק

מחרתיים ייערך הדיון בערעור על מחיקת המניה מהמסחר * בעל השליטה החדש, חורחה פיניאבסקי, וכונס הנכסים של החברה, רו"ח יואב כפיר, נמצאים בארה"ב כדי להשתתף בדיון על הערעור

בשבועות האחרונים התנהגה מניית אלווריון פעמים רבות כמו רכבת הרים, והציגה עליות או ירידות בשיעור דו-ספרתי. לפעמים הגיעו התנודות על רקע עדכונים הנוגעים לתהליך מכירתה מידי כונס הנכסים, ולפעמים גם ללא כל סיבה נראית לעין.

כך היה גם אתמול, כשמניית אלווריון זינקה בשיעור של כמעט 40% במחזור מסחר גבוה מהרגיל. יום המסחר התחיל עם עליות קלות במניה, שהתגברו בהמשך. בסיום המסחר ננעלה המניה במחיר של 81 סנט, כך שגם אחרי הזינוק אלווריון עדיין נסחרת בשווי צנוע יחסית של כ-5 מיליון דולר. ככל הנראה, לזינוק במניה אמש "אחראים" ספקולנטים.

אלווריון היא ספקית ציוד תקשורת אלחוטי, שנקלעה בשנים האחרונות לקשיים פיננסיים. לפני כמה חודשים, בשל אי יכולתה לשרת את חובותיה, הגיעה החברה לכינוס נכסים. תחת ניהולו של הכונס רו"ח יואב כפיר בוצע מכרז למכירת החברה, שהסתיים במכירתה לואלי טלקום, שבראשות חורחה פיניאבסקי, תמורת 38 מיליון שקל.

תנסה למנות מנכ"ל בעל ניסיון

מכירת אלווריון הייתה צעד חיובי מבחינת עובדי החברה והלקוחות שלה, אך יש לה עוד אתגרים רבים. בטווח הקרוב תנסה בעלת השליטה החדשה לייצב את החברה ולמנות לה מנכ"ל בעל ניסיון, כשבמקביל הכונס ימשיך לפעול להשגת הסדר נושים שיוצג לבית המשפט.

כחלק מהסדר הנושים פועל הכונס כפיר לערער על החלטת בורסת נאסד"ק למחוק את מניית אלווריון ממסחר. הדיון שהיה אמור להתקיים בנושא זה בספטמבר נדחה ל-3 באוקטובר (מחרתיים), ולצורך זה טסו כפיר ופיניאבסקי לארה"ב, שם ינסו לשכנע את הנהלת הנאסד"ק לא למחוק את אלווריון מהמסחר. החברה נסחרת כיום ברשימה המשנית של הנאסד"ק (Nasdaq Capital Market).

בראיון ל"גלובס" בשבוע שעבר סיפר פיניאבסקי על תוכניותיו בנוגע לאלווריון. "השינוי המהותי הוא להפוך את החברה ממוכרת 'קופסאות' למוכרת פתרונות ופרויקטים", אמר, "חשוב שהחברה תציג יציבות והמשכיות, ואם היא לא תירדם על זרי הדפנה עם המוצרים שלה, ותשאף ליותר, אז נגיד שהצלחנו. אנחנו באים לא כדי להציל את החברה, אלא כדי לעשות ממנה משהו גדול, אבל בלי יומרות: קודם כל המטרה היא לחזור לדרך המלך".