"אובמה ונתניהו רואים עין בעין את סוגיית הגרעין האיראני"

לאחר שאמש הצהיר נשיא ארה"ב ברק אובמה כי לאיראן יש לפחות עוד שנה עד שתוכל להגיע לפצצה גרעינית, הבהירו גורמים מדיניים: "נתניהו ואובמה רואים עין בעין את הסוגייה האירנית. לוחות הזמנים השונים שדיברו עליהם לכאורה, מתייחסים לשלבים שונים בתוכנית הגרעין"

לאחר שנשיא ארה"ב ברק אובמה הצהיר אמש כי נותרה לפחות שנה עד שלאיראנים תהיה יכולת לפתח פצצה גרעינית, גורמים מדיניים מבהירים: אובמה ונתניהו מסכימים לחלוטין בסוגיית הגרעין האיראני, לוח הזמנים שכל אחד מהם מציג ביחס לאיראן מתייחס לשלב שונה בפרויקט הגרעין.

לדברי אותם גורמים, ראש הממשלה נתניהו והנשיא אובמה "רואים עין בעין" את הצורך למנוע מאירן נשק גרעיני. "הזמן הקריטי שראש הממשלה נתניהו מתייחס אליו אינו הזמן להשלמת ייצור פצצה גרעינית, אלא הזמן הדרוש לאיראן להשלמת העשרת האורניום - שהוא המרכיב החשוב ביותר להכנת נשק גרעיני", הבהירו.

מדבריהם עולה כי נתניהו התכוון לכך שאם איראן תחליט להשלים את העשרת האורניום, היא יכולה לעשות זאת תוך שבועות ספורים מיום ההחלטה. "כפי שאמר ראש הממשלה נתניהו בנאומו באו"ם, הוא אינו שולל מו"מ דיפלומטי עם איראן, אך הוא עומד על כך שמו"מ זה יביא לפירוק יכולת ההעשרה של איראן", הדגישו בנוסף.

"אין סיבה שאיראן, שטוענת שהיא רוצה אנרגיה גרעינית לצרכי שלום בלבד תישאר עם יכולות העשרה שמאפשרות פיתוח חומר בקיע הדרוש לייצור פצצה. 17 מדינות כולל קנדה ומקסיקו מפיקות אנרגיה גרעינית ללא העשרה. איראן מבקשת להישאר עם צנטריפוגות להעשרה ועם כוח מים כבדים רק משום שאלה משמשים לפיתוח נשק גרעיני".