נתניהו: "איננו מתנגדים למו"מ דיפלומטי עם איראן"

ראש הממשלה בפתח ישיבת הממשלה: "כל עוד נמשכת ההסתה בתקשורת הפלסטינית הרשמית, הרשות הפלסטינית איננה יכולה להתנער מאחריות באירועי טרור"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר בפתח ישיבת הממשלה לאירוע אמש בפסגות ואמר כי "ממשלת ישראל מתייחסת בחומרה רבה להתקפה הנפשעת על ילדה בת 9 ביישוב פסגות. איננו מסתפקים בזה שהמדיניות הביטחונית התקיפה שלנו הביאה לכך שהשנה היא השנה השקטה ביותר מזה למעלה מעשור בפיגועי טרור".

ראש הממשלה הוסיף כי באחרונה קיימת עלייה בפיגועי טרור "ואני חייב לומר שכל עוד נמשכת ההסתה בתקשורת הפלסטינית הרשמית, הרשות הפלסטינית איננה יכולה להתנער מאחריות באירועים אלה. אני גם אוסיף שלא יעזור למסיתים ולמרצחים למיניהם - אנחנו פה ואנחנו נישאר פה". נתניהו שלח איחולי החלמה לפצועה ואמר כי "אנחנו מחזקים את כל תושבי פסגות".

ראש הממשלה ניצל את ההזדמנות לעדכן את שריו בביקורו בארה"ב בשבוע שעבר ובפגישתו עם הנשיא אובמה, אותה הגדיר "פגישה ארוכה ומעמיקה עם הנשיא אובמה". לדברי נתניהו, השניים דנו בשיחה "באינטרס המשותף שלנו למנוע מאיראן נשק גרעיני. הדבר העיקרי שאנחנו פועלים להשיגו זה למנוע מאיראן את יכולת ההעשרה".

בעוד מעל בימת האו"ם הצהיר נתניהו כי ישראל תנקוט בפעולה צבאית גם אם תעשה זאת לבדה, הבוקר הודיע ראש הממשלה כי "איננו מתנגדים למו"מ דיפלומטי עם איראן. אנחנו עומדים על כך שהמו"מ הזה יביא לכך שאיראן תתפרק מיכולת ההעשרה. איראן טוענת שהיא רוצה יכולת זו לצרכים של אנרגיה גרעינית לצרכי שלום. 17 מדינות בעולם מפיקות אנרגיה גרעינית לצרכי שלום בלי צנטריפוגה אחת. הן מפיקות את האנרגיה הזאת בלי צנטריפוגות ובלי העשרה, כי העשרה היא המרכיב המרכזי להפקת חומר בקיע לפצצה גרעינית. מי שאינו רוצה חומר בקיע ופצצה גרעינית איננו מתעקש על העשרה. לאיראן אסור שתהיה יכולת העשרה. זו הנקודה החשובה ביותר".

נתניהו הביע שביעות רצון מהסנקציות על איראן ואמר כי "הסנקציות לגבי איראן פועלות. הן רבות עוצמה, הן רגע לפני השגת מטרתן. אין מה להקל על הסנקציות לפני שתושג המטרה של פירוק איראן מהיכולת של העשרה, מהיכולת בעצם לייצר נשק גרעיני. זה היה מוקד השיחות".