נתניהו מזהיר: "המשטר בטהרן מחייך - ויקבל את מבוקשו"

לקראת המו"מ של איראן עם המעצמות שצפוי להתחיל בשבוע הבא, פתח ראש הממשלה בנימין נתניהו בבליץ ריאיונות לתקשורת באירופה בנושא האיראני ■ "אם יקלו את הסנקציות - הן יקרסו מיד. המשטר האירני מחייך ועשוי לקבל את כל מבוקשו"

ראש הממשלה ממשיך בבליץ התקשורתי לקראת המשא ומתן בין איראן והמעצמות: במספר ריאיונות שהעניק נתניהו לכלי תקשורת באירופה, יצא בחריפות נגד האפשרות שתהיה הקלה בסנקציות על הרפובליקה האיסלמית - ושלח אזהרה נוספת לקהילה הבינלאומית.

"אם תהיה הקלה בסנקציות, הסנקציות יקרסו. הם יקבלו את כל מבוקשם ואנחנו כקולקטיב לא נקבל דבר", הזהיר נתניהו. לדבריו, על מנהיגי אירופה להיות נחושים ועקביים ולא לאפשר את הקלת הסנקציות: "תהיו קשוחים. תהיו חזקים. תהיו עקביים. המשטר האיראני בעל שאיפות גדולות ובלתי מוגבלות".

ראש הממשלה המשיך והזהיר מפני תעלול איראני במשא ומתן עם המעצמות, שצפוי להתחיל בשבוע הבא: "המשטר הזה מחייך כעת ואומר 'אתם יודעים מה? תנו לי להמשיך בהעשרה. תשאירו בידיי את הצנטריפוגות שמעשירות אורניום, אני אעשה כמה שינויים קוסמטיים - ואתם תפחיתו את הסנקציות'". "איראן חותרת לפיתוח פצצה גרעינית. אם אני זה שאמור לומר את זה לעולם - וזה משהו שכל אחד יודע ומבין, אני אגיד אותו. ואל תגידו שלא הזהרתי", אמר נתניהו בראיון לתקשורת הגרמנית.

מאחוריי, כאן בלשכה, יש שתי תמונות - אחת של הרצל, שהתריע מהתגברות האנטישמיות באירופה ותמונה אחרת של צ'רצ'יל שאמר: 'אל תתנו לנאצים לחמש את עצמם, אל תתנו למשטר רדיקלי לצבור עוצמה אדירה'. הוא צדק", סיפר נתניהו בראיון נוסף שהעניק.

"מהסיפור הזה יש לקח שצריך ללמוד - אל תתנו למשטר שמגבה ומשתתף בטבח שמבצע הנשיא הסורי אסד נגד מאות אלפים מבני עמו, מעורב בטרור ב-5 יבשות והתנגד לכל החלטה של מועצת הביטחון שקראה להפסיק את העשרת האורניום לעשות ככל העולה על רוחו. צריך להיות חזקים ונחושים ולמנוע מהם את העשרת האורניום", הוסיף ראש הממשלה.

"במשך 4,000 שנה ניסו להשמיד אותנו, בני העם היהודי - ולא הצליחו. לא ניתן לאייתוללות להצליח במשימה הזו. אירן היא לא רק עניין ישראלי, היא עניין גרמני - וגם עניין עולמי".