ההמלצות החמות: 4 מניות שוורן באפט ו"הכסף החכם" אוהבים

מינה קרישנמסטי, עורכת האתר "Insider Monkey" ועוקבת אחר פעילות ההשקעות של כרישי ההשקעות, פרסמה רשימת מניות המבוססת על פעולות ההשקעה האחרונות שלהם

כדאי מאוד לשים לב לפעילות של כרישי ההשקעות ומנהלי קרנות הגידור, אך צריך לדעת היכן לחפש את הנתונים. מצהירה מינה קרישנמסטי, עורכת אתר ההשקעות "Insider Monkey" שעוקבת אחר פעילות ההשקעות של משקיעי העל ומפרסמת בהתאם רשימה של מניות מומלצות.

לאחרונה, קרישנמסטי פרסמה רשימה של 4 מניות שמנהלי קרנות הגידור ומשקיעי העל כגון וורן באפט, הגדילו אליהן את החשיפה. במילים אחרות, מניות ש"הכסף החכם" אוהב במיוחד.

1. גולדמן זאקס - ביום שלישי השבוע, וורן באפט וברשייר הת'אוויי, חברת ההחזקות בראשה הוא עומד, פרסמו את שיעור ההחזקה הפאסיבית של החברה בגולדמן זאקס. הפוזיציה של באפט, כך מתברר, שוות ערך ל-2.8% מכל המניות העומדות של בנק ההשקעות ושוויין נאמד בכ-2 מיליארד דולר. בנק ההשקעות העלה את הדיבידנד שהוא משלם למשקיעים במשך 3 שנים ברציפות והוא משלם סביב 11% מהרווחים שלו כעת, כך שתמונת ההכנסות היא שורית. מלבד זאת, ייתכן ובאפט יגדיל את ההחזקות שלו בבנק מכיוון שהוא הצהיר השנה כי בכוונתו להחזיק בהשקעה משמעותית בגולדמן זאקס.

2. איסטמן קודאק - השבוע חשפה (באמצעות פרסום המסמכים הרגולטורים) חברת הגידור בלומאונטיין קפיטל כי היא הגדילה את החשיפה שלה לחברת איסטמן קודאק לשיעור של 20.2%, לעומת החזקה קודמת של 19.2%. קודאק, שהייתה בעבר שחקנית ענק בתחום הצילום, הודיעה לפני מספר חודשים כי היא אינה יכולה לשרת את חובותיה אך במקביל הוציאהלפועל תוכנית עסקית המתמקדת בצמצום החובות והתמקדות בפעילות ההדמיה.

3. Cal Dive (סימול: DVR) - זוהי חברה בתחום פיתוח הנפט והגז המספקת ללקוחות שלה שירותי צלילה ותחזוקה. ביום שלישי השבוע, חברת הגידור Huber Capital, הודיעה כי היא הגדילה ברבעון השלישי בכמעט 50% את ההחזקות שלה בקל-דייב ל-17.3% מסך המניות העומדות של החברה. להערכת קרישנמסטי, מאחר ושוק האנרגיה בארה"ב נמצא במגמה שורית מובהקת וצפוי להתרחב בקצב גבוה ב-3 העשורים הבאים, החברות הקשורות לתחום, וביניהן קל-דייב, ודאי ירכבו על הגל.

4. Yongye International - (סימול: YONG) - חברת ההשקעות Glenhill Advisors חשפה השבוע על החזקות של 3.8% ביונגיי, העוסקת בפיתוח מוצרים לסקטור החקלאות. גלנהיל התנגדה בעבר לעסקת מיזוג של יונגיי, מוקדם יותר השנה, בטענה כי המחיר ההוגן למכירתה הוא 12 דולר למניה ולא 6.69 דולרים, כפי שהציעה החברה הרוכשת.