בוטיק מנדטורי

מלון ארתור, ירושלים

רשת אטלס היא כנראה אחת מרשתות המלונאות המתפתחות ביותר בארץ, ולפני חודשים אחדים היא חנכה מלון בוטיק חדש יחסית בירושלים, ארתור. הקלישאה "לוקיישן לוקיישן לוקיישן" כבר שחוקה, אבל מי שמכיר את מרכז ירושלים, מבין שמלון במדרחוב בן-יהודה - זה שוס. הוסיפו לכך את העובדה שיש גם חניה במרכז העיר הדחוק, ושבמרחק הליכה מגיעים לכל מקום, ותברכו על הרעיון ובעיקר תמהרו להזמין.

ארתור (המוכר כג'יימס בלפור), הוא מלון קונספט שמגיע באריזה קולוניאלית עם נגיעות מן הלבנט. העיצוב הכולל מתחבר לירושלים שתחת השלטונות הטורקי, הבריטי והעברי ובכמה אספקטים: הרצפות מחופות באריחים מצוירים שמזכירים נשכחות, חלל חדר האוכל גבוה עם מנורות שכאילו נתלשו מבית עתיק, בלובי פזורים הדומים אותנטיים שעליהם אפשר לרבוץ ולהתענג מדפדוף בספרים ובאלבומים האיכותיים: ספר מפות עתיקות, אלבום ערבסקות מרהיב, ספר על ירושלים וספרי אמנות מדהימים שקולעים בול לעיר ולאופייה.

במלון 54 חדרים בחמש קומות. החדרים אינם גדולים, אך ממשיכים את הקו העיצובי בחן ובסגנון. במקום נישה, למשל, יש ארון בנוי עם דלתות זכוכית ווילון בד. על הקירות תמונות נוסטלגיות של ירושלים מהמאות ה-19 וה-20, במקלחת תלוי מקבץ צלחות ארמניות, ורק זכוכית מפרידה בינה לבין חלל השינה - עם תריס עץ - להורדה. אפילו הכיבוד המוגש לחדר כולל ממתקים שהגיעו ישירות מהשוק של העיר העתיקה ומקבע את החוויה.

ארוחת הבוקר אלגנטית ואיכותית עם גבינות משובחות, מאפים וריבות מתוצרת מקומית. בימים א'-ו' 19:00-17:00 יש happy hour שבה מוגשת בלובי ארוחה קלה עם נשנושים, חטיפים, שתייה קלה וחמה, פירות ועוגיות.

1,000 שקלים לזוג, כולל ארוחת בוקר. חניה במלון הרמוני הסמוך ומשם שאטל ברכב גולף.

רח' דורות ראשונים 13 ירושלים; טל' 03-5425555 ,02-6239999