נתניהו על שיחרור המחבלים: "ההחלטה היא כורח המציאות"

אמש אישר נתניהו את שיחרורם של 26 מחבלים פלסטינים במסגרת ההתחיבויות של הממשלה לראשות הפלסטינית ■ "אנחנו נאלצים לנווט בתוך זירה בינלאומית מורכבת ולא פשוטה, ורבת אתגרים", הסביר נתניהו

"ההחלטה על שחרור האסירים היא מההחלטות הקשות שקיבלתי כראש ממשלה", כך אמר היום (ב') ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך ישיבת סיעת הליכוד. "אני בטוח שכל ראשי הממשלה שקיבלו החלטות דומות לפני, התייסרו גם הם נוכח אי הצדק שבני עוולה משתחררים. ליבי עם המשפחות השכולות והלב כואב".

כאמור, אמש (א') אישר נתניהו את שיחרורם של 26 מחבלים פלסטינים, במסגרת ההתחייבויות של המדינה לחידוש המשא ומתן. חלק מהאסירים נכלאו עוד לפני הסכמי אוסלו על רצח ישראלים. "ההחלטה הזו היא כורח המציאות שבה אנו חיים", אמר נתניהו, "אנחנו נאלצים לנווט בתוך זירה בינלאומית מורכבת ולא פשוטה, ורבת אתגרים".

לדברי ראש הממשלה, "מהרגע שהתקבלה ההחלטה בממשלה כל החברים בה צריכים לנהוג באחריות, בשיקול-דעת ומתוך ראייה ארוכת-טווח. בשנים שאני נושא באחריות לביטחון אזרחי ישראל מצבה של המדינה השתפר משמעותית. השיפור הזה בביטחון מתרחש מול טלטלה בטחונית אזורית שלא היתה כמותה מאז קום המדינה. זה קודם כל תוצאה של המדיניות הבטחונית התקיפה שלנו לצד מרחב התימרון שלנו בזירה הבינלאומית. אסור לזלזל במשמעויות האסטרטגטיות שמעניק מרחק תמרון זה בביטחון הלאומי של ישראל".