לא אנונימי לגמרי: בקבוצת עזריאלי דווקא יודעים מי זה מוטי בן משה, המתעניין באי.די.בי

איש העסקים שהודיע על כוונתו להגיש הצעת השקעה באי.די.בי, ניהל לאחרונה מגעים לרכישת השליטה בגרנית הכרמל שהעלו חרס

לפני כשבועיים עלה שמו של איש העסקים האלמוני, מוטי בן משה, כמי שמתכוון להגיש הצעת השקעה במכרז על השליטה בקבוצת אי.די.בי. זאת, על פי ההודעה שנשלחה לכלי התקשורת, באמצעות קבוצת ההחזקות הפרטית "אקסטרה הולדינג" שבה הוא משמש יו"ר ובעלים. על פי אותה הודעה, העבירה אקסטרה הולדינג כ-100 מיליון דולר לחשבונות נאמנות שנפתחו בבנקים בישראל לצורך ההשקעה באי.די.בי.

בשל היותו איש עסקים צעיר (38) ולא מוכר, מרחף סימן שאלה באשר ליכולותיו הפיננסיות של בן משה. זאת ועוד: ל"גלובס" נודע כי בעבר התעניין בן משה ברכישת חברות ענק אחרות במשק, אך לדברי גורמים בשוק אלה העלו חרס. לאחרונה התעניין בן משה ברכישת חברת ההחזקות גרנית הכרמל, שבבעלות קבוצת עזריאלי ושמחזיקה בחברות סונול, טמבור וסופרגז.

גרנית הכרמל נמחקה מהמסחר בבורסה לפני למעלה משנה, באמצעות הצעת רכש שהגישה קבוצת עזריאלי. מאז עומדת החברה על המדף, ומקורבים לקבוצת עזריאלי טוענים כי נכון להיום עסקה עם בן משה אינה על הפרק. יועץ התקשורת של אקסטרה הולדינג אישר בתגובה כי "מוטי בן משה אכן ניהל מגעים ראשוניים עם גרנית הכרמל, אך אלו טרם הבשילו לכדי עסקה".

עסקת ענק אחרת שבה התעניין בן משה בעבר הייתה רכישת החזקותיו של אילן בן דב בחברת הסלולר פרטנר, שהשליטה בה עברה בסופו של דבר לידי חיים סבן.

בהודעתה לתקשורת הציגה עצמה אקסטרה הולדינג כקבוצה אירופית המנהלת עסקי אנרגיה, תקשורת, קומודיטיס, ביטוח, בילינג ותיירות באנגליה, בגרמניה ובהולנד. לפי ההודעה, את ההצעה לרכישת אי.די.בי היא תגיש באמצעות זרוע פעילות האנרגיה שלה בשוק הגרמני, אקסטרה אנרג'י, או דרך חברה ייעודית שתוקם לצורך כך.

לשם קידום הצעת ההשקעה שכר בן משה את שירותיו של רו"ח יואב כפיר, שמשמש מומחה מטעם ביהמ"ש המחוזי בתיק מכירת אלווריון והוא גם נציג הקרן הזרהDK פרטנרס בהסדר החוב באלביט הדמיה שעומד בימים אלו בישורת האחרונה. כפיר מצטרף בכך לצוות מומחים שהעמיד לצדו בן משה לשם קידום ההשקעה באי.די.בי, שעמו נמנים עו"ד רענן קליר - גם הוא חלק מנציגות האג"ח באלביט הדמיה - ועו"ד יניב רוג, שותף במשרד עורכי הדין ש.פרידמן.

גבאי מעלה את המחיר על אי.די.בי

חמישה ימים לפני הדד ליין שקבע ביהמ"ש המחוזי להגשת הצעות השקעה והסדר חוב בקונצרן אי.די.בי, פרסם היום אייל גבאי, המומחה מטעם ביהמ"ש בחברה, עדכון להערכת השווי של החברה הבת - אי.די.בי פתוח. העדכון נעשה על די חברת MNS (של משה חביב ושרון זאורבך) שנשכרה על ידי גבאי.

הערכת השווי הנוכחית מעדכנת מעלה את השווי של אי.די.בי פתוח, ומעמידה אותו על NAV (שווי נכסי נקי) של 980 מיליון שקל בממוצע. זאת, לעומת 822 מיליון שקל בממוצע בהערכה הקודמת. פירוש דבר הוא כי ההצעות שיוגשו לביהמ"ש לרכישת השליטה בקונצרן יצטרכו להיות גבוהות מהמחיר שהכתיבה ההערכה הקודמת של המומחה. כלומר, המשקיעים שצפויים להגיש את הצעתם ביום ראשון הקרוב יצטרכו לתת יותר כסף, או יותר מניות, לבעלי האג"ח של אי.די.בי אחזקות. הדבר נכון בפרט להצעתו של שותף בעלי האג"ח - אדוארדו אלשטיין, אשר מבקש להשקיע כ-770 מיליון שקל בחברה לפי שווי חברה של 822 מיליון שקל.

בנוסף, מעניקה הערכת השווי המעודכנת שווי חברה של כ-3.75 מיליארד שקל לכור, לעומת כ-3 מיליארד שקל שניתנה לה בהערכת השווי שנעשתה במסגרת המיזוג עם החברה האם - דסק"ש. לגבי מיזוג זה יכריע ביהמ"ש ביום חמישי הקרוב.