ד"ר פאתיח בירול ישתתף בוועידת ישראל לעסקים 2013

הכלכלן הבכיר של סוכנות האנרגיה העולמית, שדורג ע"י "פורבס" כ"איש המקצוע המשפיע ביותר בעולם האנרגיה", ישתתף בדיון בנושא "מגמות בשוק האנרגיה העולמית"

הכלכלן הראשי ומנהל יחידת כלכלת האנרגיה העולמית בסוכנות האנרגיה הבינלאומית בפריז, ד"ר פאתיח בירול, האיש שגם דורג על-ידי "פורבס" כ"איש המקצוע המשפיע ביותר בעולם האנרגיה", יגיע ארצה כדי להשתתף בוועידת ישראל לעסקים 2013 של "גלובס".

ד"ר בירול הוא האחראי לפרסום המחקרים המרכזיים של סוכנות האנרגיה - World Energy Outlook, המהווים מקור אמין ביותר לניתוח אסטרטגי של שוקי האנרגיה בעולם. בירול מכהן גם כיו"ר מועצת עסקי האנרגיה של הפורום (שהוא המייסד שלו) לקידום שיתופי-פעולה בין תעשיית האנרגיה ובין קובעי ההחלטות, חבר בפורום מזכ"ל האו"ם של "רמי הדרג לאנרגיה מתחדשת לכולם", וכן מכהן כיו"ר מועצת הייעוץ לאנרגיה של הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס.

ד"ר פאתיח בירול הוא דמות מפתח בעולם האנרגיה. בדירוג שערך המגזין "פורבס" של האישים והגופים המשפיעים על שוק האנרגיה, דורג ד"ר בירול במקום הרביעי אחרי נשיא ארה"ב ברק אובמה ולפני נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. לאחרונה, זכה בעיטור הכבוד הגבוה ביותר של איטליה - חבר מסדר הכבוד של הרפובליקה האיטלקית.

בוועידת ישראל לעסקים 2013 של "גלובס" ישתתף ד"ר בירול בדיון בנושא "מגמות בשוק האנרגיה העולמית". ההגמוניה הבלעדית של ארה"ב במזה"ת עברה מן העולם. כיום, המזה"ת מושפע משתי מעצמות העל - סין וארה"ב. סין הפכה להיות שותפה-מתחרה על המהלכים הפוליטיים-כלכליים במזה"ת ויתר המעצמות נדחקו לפינה. בשני העשורים האחרונים גברה תלותה של סין בנפט מהמזה"ת ובמקביל הפחיתה ארה"ב את התלות שלה באספקת הנפט ממדינות אלו באמצעות פיתוח טכנולוגיות חדשות לניצול משאביה בתחום הנפט והגז - הטבעי. זרימת הנפט מהמזה"ת עוברת ממערב למזרח, אל הכלכלות הצומחות של מדינות אסיה. השינוי הגיאופוליטי באנרגיה מייצר אינטרסים משותפים לארה"ב ולסין לקידום יציבות ושלום במזה"ת.

עוד ישתתפו: ד"ר אדוארד לואיס מורס, מנהל וראש חטיבת מחקר סחורות ואנרגיה Citigroup; קית אליוט, סגן -נשיא בכיר לאיזור המזרח -התיכון, Noble Energy; עו"ד שרגא בירן, המכון לרפורמות מבניות; ח"כ בנימין (פואד) בן אליעזר, לשעבר שר התשתיות הלאומיות; יוסף פריצקי, לשעבר שר התשתיות הלאומיות, יזם ושותף בפרויקטים של אנרגיה ותשתיות בישראל ובעולם ועו"ד משה שחל, מ. שחל ושות', משרד עורכי-דין ולשעבר שר התשתיות. המנחה יהיה עמירם ברקת, כתב האנרגיה והתשתיות של "גלובס".

לפרטים נוספים ולהרשמה, ניתן להיכנס לאתר ועידת ישראל לעסקים 2013 - כאן