פרופ' סטיב קין ישתתף בוועידת ישראל לעסקים 2013

קין נמנה עם קבוצה מצומצמת של 12 כלכלנים שחזו את המשבר הפיננסי והתריעו מפניו; קודם לכן הוא חזה את התפוצצות בועת ההיי-טק ואת משבר החובות הריבוניים של אירופה

פרופסור סטיב קין, אחד מהכלכלנים הבולטים והחשובים בעולם, יגיע ארצה כדי להשתתף בוועידת ישראל לעסקים 2013 של "גלובס". קין נמנה עם קבוצה מצומצמת של 12 כלכלנים שחזו את המשבר הפיננסי והתריעו מפניו. עוד קודם לכן הוא חזה את התפוצצות בועת ההיי-טק ואת משבר החובות הריבוניים של אירופה.

פרופסור קין, פרופסור לכלכלה ולמימון באוניברסיטת סידני, הוא אחד המומחים המובילים בעולם לתיאוריית השערת אי-היציבות של היימן מינסקי, והוא מבקר חריף של התיאוריה הכלכלית הניאו-קלאסית המקובלת. לשיטתו, יחסי חוב לאומיים מול התוצר הלאומי הגולמי, הם שורש המשבר הכלכלי, ואם ההנהגה הפוליטית תבחר ותמשיך להתמודד עם המשבר הכלכלי באמצעים מוכרים, העולם עומד לפתחו של מיתון קשה וגלובלי שעלול להימשך שני עשורים לפחות.

בשנת 2010 זכה קין בפרס Reverve, של Real-World Econimic Review ביחד עם הפרופסורים נוריאל רוביני ודין בייקר (אוניברסיטת ניו יורק והמרכז למחקרים כלכליים ומדיניים, בהתאמה) על שהתריע באופן המהיר והמשכנע ביותר על האסון הכלכלי המתקרב. בין השאר כותב פרופ' קין בלוג בו הוא מפרסם דיווחים חודשיים על רמות החוב באוסטרליה ובארה"ב.

בוועידת ישראל לעסקים פרופ' סטיב קין ישתתף במושב "ארה"ב במלכוד הריבית האפסית". כלכלת ארה"ב הייתה זו שהובילה את ההתאוששות העולמית. גם הצרכן האמריקני שב לבזבז כסף. במסגרת הדיון יינתנו התשובות לסוגיות כמו: האם תום עידן ה-QE3 ישנה את המגמה? או שהקיצוצים והעלאות המסים שוב יעצרו את הכלכלה האמריקאית? האם משבר פוליטי סביב המדיניות הפיסקאלית העתידית יכניס את ארה''ב ל-"DOUBLE DIP" נוסף?

עוד ישתתפו: פרופ' טיילר כוהן, מהכלכלנים האמריקאים המשפיעים בעולם ופרופסור לכלכלה באוניברסיטת ג'ורג מייסון; ד"ר נרימאן בהראבש, כלכלן ראשי IHS ופרופ' ריצ'רד ה. קלרידה, יועץ אסטרטגי בינלאומי לחברת PIMCO ולשעבר יועץ לשר האוצר האמריקאי למדיניות כלכלית. המנחה יהיה ערד ניר, עורך חדשות החוץ , ראש דסק החוץ, חדשות ערוץ 2.

ועידת ישראל לעסקים 2013 של "גלובס", הוועידה העסקית השנתית הגדולה בישראל, תתקיים השנה בסימן "הכלכלה הגלובלית ב-2014".

זהו האירוע הכלכלי החשוב והיוקרתי בישראל המפגיש בין כל מקבלי ההחלטות, אנשי העסקים, אנשי ממשל ואקדמיה, בכירי המשק והכלכלה, חוקרים, דוברים ומשלחות מהארץ ומהעולם. בוועידה יועלו הניתוחים והתובנות של בכירי הכלכלנים והאקדמאים, אנשי עסקים וקובעי מדיניות מהארץ והעולם.

לפרטים נוספים ולהרשמה, ניתן להיכנס לאתר ועידת ישראל לעסקים 2013 - כאן