ד"ר פיטר ג'ארט ישתתף בוועידת ישראל לעסקים 2013

ד"ר ג'ארט, מנהל חטיבה במחלקה הכלכלית של ה-OECD ומחבר הסקירה הכלכלית על ישראל, יהיה בין אורחי ועידת ישראל לעסקים של "גלובס"

מנהל חטיבה מרכזית במחלקה הכלכלית של ארגון ה-OECD, ד"ר פיטר ג'ארט, האחראי מטעם הארגון על מדינות צרפת, פולין, קנדה, ניו-זילנד, ברזיל, אינדונזיה וישראל, ומי שכתב את הסקירה הכלכלית על ישראל, ישתתף בוועידת ישראל לעסקים 2013 של "גלובס".

ד"ר ג'ארט מילא שורה של תפקידים בכירים במשך 26 שנות עבודתו ב-OECD, ביניהם ניהול חטיבת מחקרי המדינות במחלקה הכלכלית, ניהול הדסק יפן/אירלנד, ניהול דסק ארצות-הברית/איסלנד ועוד.

במסגרת ועידת ישראל לעסקים ישתתף ג'ארט במושב הדיון: "מערכת הבריאות בטיפול נמרץ". הוא יתייחס לדוח ה-OECD שיפורסם בסמוך לוועידה, דוח שיתמקד בין היתר בנושא מערכת הבריאות בישראל.

הציבור בישראל נחשף לאחרונה לשורה של אירועים שהשפיעו על מערכת הבריאות. מאבק הרופאים, שביתת האחיות ו"מרד המתמחים", כל זאת בצד ירידה עקבית בהוצאה הציבורית לבריאות במקביל לעלייה במימון הפרטי. מערכת הבריאות הציבורית מתפקדת למעשה כשתי מערכות: האחת מציגה "קריסה" ותורים במסדרון עבור החולים "הרגילים", ואילו השנייה מציגה מערכת לוקסוס עבור תיירים רפואיים ובעלי ביטוחים פרטיים.

בין הנושאים שיעלו לדיון במסגרת המושב: האם מצבה הקשה של הרפואה הציבורית היא בעיה של תקציב או של ניהול; והאם פריחת הרפואה הפרטית היא הבעיה, או שמא תוצר של קריסת המערכת הציבורית והעקרונות הבסיסיים שעיצבו את חוק ביטוח בריאות ממלכתי.

עוד ישתתפו בדיון: פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל ביה"ח שיבא, תל-השומר; פרופ' שוקי שמר, יו"ר אסותא; אלי דפס, מנכ"ל שירותי בריאות כללית; ד"ר אביגדור קפלן, מנהל ביה"ח הדסה; משה בר-סימן-טוב, סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר. מנחה: כתב "גלובס", שי ניב.

ועידת ישראל לעסקים 2013 של "גלובס", הוועידה העסקית השנתית הגדולה בישראל, תתקיים השנה בסימן "הכלכלה הגלובלית ב-2014". זהו האירוע הכלכלי החשוב והיוקרתי בישראל המפגיש בין כל מקבלי ההחלטות, אנשי עסקים, אנשי ממשל ואקדמיה, בכירי המשק והכלכלה, חוקרים, דוברים ומשלחות מהארץ ומהעולם. בוועידה יועלו הניתוחים והתובנות של בכירי הכלכלנים והאקדמאים, אנשי העסקים וקובעי מדיניות מהארץ והעולם. ועידת ישראל לעסקים של "גלובס" תתקיים בימים א'-ב', 9-8 בדצמבר במלון דיויד אינטרקונטיננטל בתל-אביב.