קומפיוג'ן מגדילה תקציב המו"פ ב-60%; נכנסת לפעילות חדשה

מתכננת להרחיב את פעילותה לטיפול בסרטן שלא דרך מערכת החיסון, אלא על ידי צימוד של תרופה נגד הגידול לנוגדן המהווה "טיל ממוקד" אל הגידול, וכן בתחום טיפול במחלות חיסוניות-עצמוניות (אוטואימוניות)

חברת קומפיוג'ן פרסמה היום הודעה ובה מידע לגבי תכוניותיה בתחום המו"פ בשנה הקרובה. החברה ציינה כי כדי להגשים תוכניות אלו תגדיל את ההוצאה של על מו"פ מ-10 מיליון דולר בשנה שעברה ל-16 מיליון השנה. לחברה כ-50 מיליון דולר בקופת המזומנים וההשקעות הקצרות טווח, בעיקר בזכות הסכם שחתמה בשנה שעברה עם ענקית התרופות בייר.

תוכנית הפיתוח המורחבת כוללת המשך פעילות גילוי וניסוי של תרופות בתחום בחם של הפעלת מערכת החיסון של הגוף לשם טיפול בסרטן, התחום סביבו גם חתמה החברה על עסקת המסחור עם בייר, שיכולה להגיע להיקף של 500 מיליון דולר אם שתי המולקולות נשואות ההסכם יגיעו לשוק.

קומפיוג'ן תמשיך לגלות מולקולות בתחום הזה, במטרה למסחר אותן לחברות נוספות וכן תפעל להביא אותן לניסויים בבעלי חיים בעצמה. הפירוט לגבי היעדים המדוייקים של החברה בתחום זה, צפוי להינתן במקביל לדו"חות סוף 2013.

כמו כן, החברה תקים פעילות לפיתוח סמנים דיאגנוסטיים שישתלבו יחד עם תרופות כדי לנסות ולאבחן מראש לאילו מן החולים התרופות שתפתח החברה מתאימים במיוחד. התרופות שמפתחת קומפיוג'ן לטיפול בסרטן שייכות לקטגוריה של תרופות שבהן כל תרופה פועלת בדרך כלל רק על חלק מן החולים (למשל התרופה המובילה בתחום, לטיפול במלנומה, מתאימה רק לחלק מחולי המלנומה), אך היום ההתאמה מתגלה לרוב בתהליך של ניסוי וטעייה.

איתור מראש של החולים שעבורן התרופה מתאימה, יכול לשפר הן את תוצאות הניסויים בתרופה, ובעתיד להוזיל את העלויות עבור מערכת הבריאות ולחסוך תהליכים מיותרים עבור החולים להם המוצר אינו מתאים. כמו כן ניתן להשתמש בסמנים הללו כדי לתכנן שילוב תרופות אופטימלי, שיכול להיות מוצלח יותר משימוש במוצר יחיד.

כמו כן החברה מתכננת להרחיב את פעילותה בשני תחומים נוספים, חדשים יותר לחברה. האחד הוא בטיפול בסרטן שלא דרך מערכת החיסון, אלא על ידי צימוד של תרופה נגד הגידול לנוגדן המהווה "טיל ממוקד" אל הגידול, והתחום השני - טיפול במחלות חיסוניות-עצמוניות (אוטואימוניות).

ד"ר ענת כהן-דייג, מנכ"לית ונשיאת קומפיוג'ן, אמרה כי "לפני מספר שנים קומפיוג'ן בחרה להתמקד בתחום האימונו-אונקולוגיה לטיפול בסרטן כתוכנית הגילוי הראשונה שלה, בחירה אשר הובילה להצלחה משמעותית מאוד בגילוי חלבונים המווסתים את מערכת החיסון. אנו מתחילים את שנת 2014 עם מספר רב של חלבונים כאלו הנמצאים בשלבים מוקדמים, בנוסף לשני החלבונים העומדים בבסיס הסכם שיתוף הפעולה והרישוי עליו חתמנו בשנה שעברה. בראייה לעתיד, התקציב המורחב בתחום המחקר והפיתוח בסרטן יאפשר לנו להתמקד בקידום בו-זמנית של מועמדים נוספים הן לצורך שיתופי פעולה נוספים והן לצורך פיתוח עצמאי לקראת ניסויים קליניים בבני אדם".