הרפואה הציבורית: ועדת גרמן מתכנסת ליומיים במלון

בסביבתה של שרת הבריאות מדברים על "לוח זמנים צפוף במיוחד" שגרמן עצמה קבעה ליומיים של דיונים מרתוניים בבית-המלון במעלה החמישה, זאת כדי לאפשר התקדמות לכיוון של המלצות בעוד כחודש

שרת הבריאות יעל גרמן החליטה לכנס את כל חברי ועדת גרמן, הקרויה על שמה, ליומיים במלון מעלה החמישה, כולל לינה. כך נודע ל"גלובס".

מדובר בוועדה שבוחנת דרכים לחיזוק הרפואה הציבורית, ועל שולחנה 3 סוגיות מרכזיות: בחינת החזרת שרותי הרפואה הפרטיים לבתי החולים הממשלתיים (שר"פ); בחינת הביטוחים המשלימים; ובחינת התיירות הרפואית בישראל.

בסביבתה של גרמן מדברים על "לוח זמנים צפוף במיוחד" שגרמן עצמה קבעה ליומיים של דיונים מרתוניים, זאת כדי לאפשר התקדמות לכיוון של המלצות בעוד כחודש. לפעילות הוועדה לא נקבע מראש תקציב, ומימון המלון יגיע ככל הנראה מהתקציב השוטף של לשכת השרה. גרמן, כך הובהר לנו, מימנה את החדר שלה מכיסה הפרטי בלבד, כפי שהיא נוהגת לעשות בכנסים בהם היא משתתפת. לדברי אנשיה, הבחירה במלון מחוץ לעיר נועדה לנתק את חברי הוועדה וליצור דינאמיקה עניינית. כפי הנראה, כינוס נוסף כזה צפוי להתקיים בחודש הבא בניסיון לגבש המלצות סופיות.

על פי גורמים בוועדה, הפרויקט של "גלובס" שמיפה את העמדות השונות של 13 חברי הוועדה, הפכו ל"שיחת היום" בקרב חברי הוועדה ובמערכת הבריאות בכלל. המיפוי הזה הראה מספרם של התומכים המובהקים בשר"פ גבוה ממספרם של המתנגדים המובהקים לשר"פ, אולם הפער לטובת המצדדים הצטמצם עם הזמן כשאר ישנם שני חברים בוועדה שעדיין מתנדנדים. על פי מההערכות, גרמן מנסה לנטרל את האווירה שנוצרה בקרב חברי הוועדה, לנתק אותם מעט מהביקורת החיצונית שמושמעת ואולי אף להביא לשינוי בקרב המתנדנדים - שינוי לטובת השר"פ.