יאיר לפיד: "אפטר את הרבנים הראשיים - שערורייה לאומית"

לפיד בפייסבוק: "הקריאה של הרבנים דוד לאו ויצחק יוסף שלא לגייס בנות לצה"ל זוהי חוצפה ושערורייה לאומית, ואנחנו נפעל לפיטוריהם בכנסת ובממשלה ואם צריך גם במישור המשפטי"

שר האוצר יאיר לפיד זועם על הקריאה של הרבנים הראשיים דוד לאו ויצחק יוסף שלא לגייס בנות לצה"ל, ובכוונתו לפעול לפיטוריהם בכנסת ובממשלה ואם צריך גם במישור המשפטי.

כזכור, הרבנים הראשיים שעומדים בראש מועצת הרבנים, אסרו אתמול גיוס בנות לצה"ל "בכל צורה שהיא, בהמשך למסורת הרבנים הראשיים הקודמים". בעבר הורו הרבנים הראשיים הקודמים לבנות שלא להתגייס לצבא, אבל נתונים שנחשפו לאחרונה מעידים על זינוק בהתעניינות בקרב הבנות הדתיות. לכן החליטו הרבנים הראשיים לשוב ולהתריע על הנושא. בנוסף סיכמו הרבנים כי יחתימו רבנים רבים על עצומה ברוח הזאת.

לפיד כתב היום בפייסבוק, כי "זוהי חוצפה ושערורייה לאומית, ואנחנו נפעל לפיטוריהם. מדובר בעובדי מדינה המקבלים משכורת נאה מאוד ממדינת ישראל, יושבים במשרדים הנוחים שלהם, עם הרכבים הצמודים, ומודיעים שהם לא מסכימים שבנות ישרתו בבוץ ובקור כלוחמות בקרקל, בקורס טיס, במג"ב, בקורס חובלים. דוד לאו ויצחק יוסף אינם ראויים עוד לכהן בישראל כרבנים ראשיים".

לפיד הוסיף עוד, כי "האם המפקדת של הגדוד הקרבי 'איתם' צריכה להתפטר? ומה עם האלופה אורנה ברביבאי? או כל המורות החיילות? ומה לגבי חיילות המודיעין שפגשתי לפני שבועיים בפיקוד צפון, רכונות על המסכים כדי למנוע חדירות מחבלים דרך הגדר? גם להן אסור לשרת?".