נתניהו במסר תקיף לבנט: התנצל או התפטר

לדברי בכירים בלשכת ראש הממשלה, בנט קיבל הבהרה כי ישלם מחיר אם לא יתנצל וכי יש לנתניהו חלופות שיוכלו להיכנס לקואליציה במקום הבית היהודי ■ השר ישראל כץ: "הוויכוח היכן יגורו יהודים בהסכם עתידי הוא ויכוח סרק"

העימות בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ליו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, עלה הבוקר (ד') מדרגה: נתניהו אמנם סירב עד כה להתייחס לנושא בעצמו אולם גורמים בלשכתו העבירו הבוקר מסרים ליו"ר הבית היהודי על פיהם אם הוא לא יתנצל - הוא ימצא את עצמו מחוץ לממשלה. לדבריהם, בנט קיבל הבהרה כי ישלם מחיר אם לא יתנצל וכי יש לנתניהו חלופות שיוכלו להיכנס לקואליציה במקום הבית היהודי.

בלשכת ראש הממשלה החליטו לדבוק בקו הקורא לבנט להתפטר במטרה לצייר אותו כמי שאינו נלחם באידיאולוגיה אלא במשהו אישי. " לנתניהו יש חלופות. גם ממשלה בלי בנט תמשיך לדאוג לביטחונה של ישראל בדיוק כפי שעשתה הממשלה הקודמת. אף אחד לא ילמד את נתניהו מה היא אהבת ישראל ושמירה על ביטחונה. אחרי כל הטענות שיש לבנט לא ברור למה הוא נדבק לכיסא הממשלה", ", אמרו הבוקר. לפי שעה, לבנט מצדו אין כל כוונה להתנצל או להתפטר מתפקידו.

לאחר שלא זכה לתמיכה משרי מפלגתו, הבוקר התגייסו להגנתו של ראש הממשלה שר התחבורה ישראל כץ, וח"כ צחי הנגבי. בריאיון לגלי צה"ל אמר הנגבי כי "אני לא זוכר ב-20 השנים האחרונות התנהלות כזו של שר שיש בה גם מידה של ציניות. אתה לא מסכים עם העמדות של הממשלה, בסדר, אבל למה אתה נאחז בכסא שלך. ממה שאני יודע גם משיחותי עם ראש הממשלה שסבלנותו כלפי התופעה הזו מגיעה ממש עד קצה יכולת הסיבולת שלו".

ואילו כץ פנה לבנט באמצעות עמוד הפייסבוק וקרא לו להתנצל בפני נתניהו. "הוויכוח היכן יגורו יהודים בהסכם עתידי הוא ויכוח סרק. רק אתמול חזר אבו מאזן על עמדתו - הוא מוכן להסכם שיכלול 'פתרון צודק' לחמישה מיליון פליטים פלסטינים, וירושלים, כולל העיר העתיקה, תהיה הבירה הפלסטינית. עם עמדות כאלה אין סיכוי להסכם, אז למה לפצל את הכוחות?", כתב.

העימות עורר גם את תגובתו של נשיא המדינה, שמעון פרס. בכנס של המכון לביטחון לאומי באוניברסיטת תל אביב התייחס פרס לדבריו של בנט אמש ואמר: "שמעתי את הוויכוחים, מה פתאום הפחד הזה שתקף אותנו? יהרגו יהודים? היום? הפחד היה צריך להיות ב-1948 כשלא היה לנו אף תותח, טנק ומטוס, מול שבע מדינות ערב. מה כל ההפחדה וההבהלה הזו? מה הפחד הזה? מה קרה ?"