"ה-S&P 500 יעלה השנה לכ-2,000 נק'. הכלכלה צומחת"

בני מוזס, מנכ"ל בית ההשקעות כיוון: "הזעזועים הם גלים לטווחים קצרים. זה מטריד אבל המשק האמריקאי חזק מספיק כדי להתמודד עם זה. הסינים יעשו הכל על מנת לפתור את הבעיות אצלם, כולל הזרמות כספים גדולות"

לאחר העליות החדות של 2013, שנת 2014 בוול סטריט ובאירופה נפתחה ברגל שמאל תוך קפיצה בתנודתיות וירידות במדדים המובילים. משקיעים רבים חוששים מפני המשך ירידות ואף מפולת על רקע הזעזועים בשווקים המתפתחים.

בני מוזס, מנכ"ל בית ההשקעות כיוון, אומר בשיחה עם "גלובס" כי "התיקון בשווקים היה מתבקש. זה תיקון בריא ואני חושב שהשוק יכול לרדת עוד כ-2% וזה בסדר גמור. למעשה מחודש יוני 2013 לא היה תיקון. התיקון הזה משחרר לחץ, מכניס שחקנים נוספים לשוק והוא יאפשר לשוק להמשיך לעלות בהמשך השנה".

"אני עדיין מעריך שה-S&P 500 יעלה השנה בערך ב-10%, כלומר הוא יתקרב ל-2,000 נקודות במהלך השנה. הכלכלה בארה"ב צומחת ויש סיכוי סביר שהצמיחה תתחזק בחצי השני של השנה, הכלכלה האמריקנית תצמח ב-2014 ב-3% עד 3.5% וזה גם מה שיקרה בשנה הבאה. הפד מעריך שהכלכלה איתנה ואין שום סיבה להמשיך לתמוך בכלכלה. הם גם אמרו את זה בהודעה מיום רביעי".

- מה לגבי שוק הדיור?

"אחת החברות המובילות פרסמה דוחות לאחרונה ולמנכ"ל שלה יש תחזיות טובות מאוד. הריבית עדיין מאוד נמוכה ברמה הסטורית והקונים מתרגלים לסביבה החדשה וממשיכים לרכוש בתים ודירות".

- אז זה טוב שהפד המשיך בצמצום הרכישות?

"הודעת הפד הייתה מגולמת בשוק. אם הם היו עוצרים זה היה יכול ליצור פאניקה וזה טוב. עד סוף 2014 ההזרמות יגיעו לאפס".

- ומה יהיה עם הריבית?

"אין אינפלציה. יש תחרות מאוד מאוד חזקה בעולם ובארה"ב על הכיס של כל קונה וקונה ומצד שני הריבית הנמוכה מאפשר לכלכלה להמשיך ולצמוח אבל השכר של העובדים בארה"ב לא עלה כך שאין לחצים של קונים עם עודף כסף. לדעתי הריבית הנמוכה יכולה להימשך לפחות עד סוף 2015".

"הגרעון האמריקאי הולך ומצטמצם בגלל הנפט והגז שהם מייצרים בכמויות עצומות וגם הייצוא משתפר בין השאר בגלל השיפור באירופה".

- אז הזעזועים בחלק מהשווקים המתפתחים לא מטרידים אותך?

"אלה גלים לטווחים קצרים. זה מטריד אבל המשק האמריקאי חזק מספיק כדי להתמודד עם זה. הסינים יעשו הכל על מנת לפתור את הבעיות, כולל הזרמות כספים גדולות. יכול להיות שהכלכלה שם תצמח בכ-5%-6% בלבד וזה לא נורא כל כך. אולי יש שם בעיות אבל הם יפתרו אותם. הבעיות בטורקיה, ברזיל ודרום אפריקה ומדינות אחרות הן קטנות יחסית. זה שהמטבעות שלהן צנחו זה ישפר מאוד את הייצוא שלהם ויחזק את הכלכלות האלה".

"הפיחות הגדול בשער הוון בדרום קוריאה בשיעור של כ-40% בשנים 1997-1998 עזר מאוד לכלכלה שלהם להתפתח ואנחנו רואים חברות כמו סמסונג או יונדאי שהפכו לחברות ענק גלובליות".