טיילו עם הכלב ומצאו מטבעות זהב בשווי 10 מיליון דולר

בני זוג מקליפורניה טיילו עם הכלב שלהם ומצאו 1,427 מטבעות הזהב, שנוצקו בין השנים 1847-1894 ונמצאו במצב מושלם ■ המטבעות היו קבורים למעלה מ-100 שנים למרגלות עץ עתיק ■ בני הזוג מתכוונים לכסות חובות ולתרום לצדקה

בני זוג המתגוררים בצפון קליפורניה יצאו לטיול שגרתי עם כלבם בשטח השייך להם, והסתבר כי הטיול הזה שינה את חייהם. במהלך הטיול הבחינה האישה בפיסת פח חלודה המבצבצת מן האדמה והתכופפה כדי לבחון את הממצא. כאשר החלה לפשפש באדמה, גילתה אוצר שאפילו לא חלמה עליו - מטבעות זהב בשווי 10 מיליון דולר. המטבעות היו קבורים למעלה ממאה שנים למרגלותיו של עץ עתיק, סמוך לשביל בו נוהגים בני הזוג לטייל כעניין שבשגרה.

למטבעות שנמצאו ושסיפורן אפוף מסתורין אין יורש או בעלים, ומאחר והם נמצאו בשטח השייך לזוג - המטבעות הם רכושם. שוויו של הזהב כחומר גולמי מהמטבעות מגיע "רק" ל-27 אלף דולר, אולם חלק מהמטבעות נדירים ונמצאים במצב מצוין ולכן מחירם הריאלי הוא אסטרונומי. חלק מן המטבעות תומחרו בסכום של קרוב למיליון דולר ליחידה.

1,427 מטבעות הזהב, נוצקו בין השנים 1847-1894 ונמצאו במצב מושלם, כאילו זה עתה הגיעו מהמטבעה. חוקרים מעריכים כי האוצר שהתגלה הוא הגדול מסוגו בהיסטוריה האמריקנית. האזור הכפרי בו הם מתגוררים היה חלק מהבהלה לזהב שאחזה בקליפורניה במחצית המאה ה-19, וסביר להניח שהמטבעות הוטמנו באדמה בתקופה זו.

"אני לא אוהב לומר אירוע של פעם בחיים", אמר אספן המטבעות הוותיק דון קג'ין המייצג את זוג המיליונרים הטריים,"אך נראה כי הם מצאו את אוצר הזהב". קג'ין, שמשפחתו עוסקת באיסוף מטבעות למעלה מ-80 שנה, לא מסגיר את זהותם של בני הזוג. "אוכל לגלות כי מדובר בגבר ואישה בגיל העמידה שחיים מספר שנים בשטח הכפרי שברשותם".

הזוג הצנוע לא מעוניין לחשוף את זהותו. לדבריהם, הם מעוניינים להמשיך באורח חייהם השקט והצנוע ולהימנע מתשומת לב מיותרת או מיחס מיוחד. תוכניתם היא למכור את המטבעות דרך האינטרנט ולהשתמש בכסף כדי לכסות חשבונות ולתרום לצדקה.