קב' רוביקון ודורי מקימות כל אחת קרן להשקעה בפורמטים

רוביקון מבקשת לגייס לקרן 55 מיליון דולר עד סוף שנת 2015

קבוצת רוביקון, שבבעלות היזם ואיש העסקים אמיר ברמלי, מקימה יחד עם היזם אלון דולב, קרן השקעות ייעודית לפורמטים טלוויזיוניים. מטרת הקרן, TV Format Fund, היא להפנות משאבים ליצירה המקומית המפתחת פורמטים טלוויזיוניים ישראלים לייצוא.

הקרן החדשה מבקשת לגייס 55 מיליון דולר עד לסוף שנת 2015, כדי לאפשר מימון ופיתוח של מאות פורמטים טלוויזיוניים חדשים.

המודל שלפיו תעבוד הקרן נבנה בהשראת קרנות ההשקעה הטכנולוגיות, לאור העובדה שמדובר בשוק המגלגל מיליארדי דולרים בשנה ושהתשואות בו עשויות להגיע למאות אחוזים, בדומה להשקעות בעולמות הסטארט-אפ. הקרן, תזמין יוצרים וחברות הפקה הזקוקים למימון לפנות אליה ולהציג לה את הפורמט המיועד להשקעה ואת הצרכים הנדרשים לפיתוחו ולשיווקו. מתוך כלל ההצעות שיוגשו תבחר הקרן את הפורמטים - מתוסרטים או לא מתוסרטים - בעלי הסיכוי הטוב ביותר להימכר בחו"ל, ואלה יזכו למימון חלקי או מלא בתמורה לשותפות הקרן בזכויות היוצרים.

בתוך כך, גם חברת התוכן דורי מדיה הקימה קרן להפקה ולפיתוח פורמטים ישראליים ואמריקאיים בשיתוף חברת ההפקה האמריקאית בבעלותו של צ'רלי אברסול, The Company.

על-פי ההסכם, מדי שנה, החל מהשנה הנוכחית, תפיק דורי מדיה דרסט, זרוע ההפקה של הקבוצה בהובלתו של יוני פארן, ארבעה פיילוטים שיופצו בארה"ב על-ידי החברה האמריקאית ובעולם על-ידי דורי מדיה. החברה נוסדה ב-2010 על-ידי צ'רלי אברסול ומייק לניגן ומתמחה בפיתוח, הפקה ואריזה של פורמטים מתוסרטים ולא מתוסרטים בתחום הטלוויזיה וסרטי הקולנוע.