נסיעה של הזוג נתניהו לארה"ב עלה למשלם המסים 8 מ' ש'

(עדכון) - תשובת לשכת ראש הממשלה לתנועה לחופש המידע: עלות נסיעות רה"מ נתניהו לחו"ל - 20 מיליון שקל בשנה ■ בשנת 2012 טס נתניהו ל-9 יעדים; ב-2013 טס ראש הממשלה ל-6 יעדים

‎‎עלות נסיעותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לחו"ל עומדת על כ-20 מיליון שקל בשנה - כך עולה מתשובת לשכת רה"מ לתנועה לחופש המידע. מפירוט הנסיעות שפרסמה אמש הלשכה עולה, כי בשנת 2012 טס נתניהו לתשעה יעדים, בהם הולנד, קפריסין, ארה"ב, קנדה, צ'כיה, צרפת וגרמניה. שש פעמים השתמש נתניהו במטוסי אל על ופעם אחת בארקיע. עלות השהות הכוללת של נתניהו ופמלייתו עומדת בשנה זו על 20 מיליון שקל.

הנסיעה היקרה ביותר של נתניהו הייתה לארה"ב וקנדה והיא הסתכמה ב-7.7 מיליון שקל, מהם 2 מיליון שקל מתקציב משרד החוץ. מהנתונים, שכוללים גם את פירוט המלונות שבהם שהתה פמליית רה"מ, עולה כי בהולנד למשל, שילם משרד ראש הממשלה 213 אלף שקל על חדרים במלון דס-אינדס לכל הפמליה לשהות בת שלושה ימים. בצ'כיה, שם לנה הפמליה לילה אחד בלבד, עלתה השהות במלון 103 אלף שקל. עלות הלנת המשלחת המלווה את נתניהו בגרמניה במלון אינטרקונטיננטל עמדה על 134 אלף שקל ללילה. עבור ארוחות במסעדות בנסיעה זו, שהייתה בת יום אחד בלבד, שילמה לשכת רה"מ 4,097 שקל.

ב-2013 עמדה עלות נסיעותיו של נתניהו על 19 מיליון שקל, ששולמו עבור שבע נסיעות לשישה יעדים: סין, פולין, אנגליה, רוסיה, איטליה וארה"ב. בסין, שם שהה נתניהו חמישה ימים, הסתכמה עלות השהיה של נתניהו ורעייתו ב-40 אלף שקל במלונות קמפינסקי וריץ קרלטון. בני יורק עלה השימוש בחדר במלון ניו פלאס בניו יורק 44 אלף שקל לחמישה לילות.