בהלה באילת: כיפת ברזל הופעלה וביצעה יירוט שווא

(עדכון) - מערכת ההגנה מפני רקטות שיגרה טילים מיירטים, מבלי שבוצע ירי לעבר שטח ישראל ■ מטוס שהיה בדרכו לעיר הוסט ממסלולו והנוסעים שחיכו בטרמינל פנו למרחבים מוגנים ■ בצה"ל פתחו בבדיקה

בוקר מתוח באילת: קולות נפץ עזים נשמעו בעיר הבוקר (ג'), לאחר שמערכת כיפת ברזל הופעלה. עם זאת, לא שוגרו רקטות לעבר ישראל ובצה"ל בודקים האם מדובר באיכון מוטעה שהוביל ליירוט שווא. תושבים רבים דיווחו כי שמעו קולות נפץ, אך בעיר לא נשמעה אזעקה, והשובלים שראו התושבים הם של שיגורי מערכת כיפת ברזל.

מחקירה ראשונית עולה כי המכ"ם של המערכת זיהה שיגור, וגרם להפעלת הטילים המיירטים, ולאחר מכן התברר כי מדובר באיכון שווא. כוחות המשטרה החלו קודם לכן בסריקות ברחבי העיר, לאחר שההערכה הראשונית הייתה ששוגרו רקטות מסיני לעבר ישראל. מאיר יצחק הלוי, ראש עיריית אילת, אמר בשיחה עם חדשות 2 Online: "אנחנו עוד לא ממש יודעים מה קרה הבוקר, ואנחנו ממתינים לעדכונים מהצבא".

לדבריו, "חגורת הביטחון סביב העיר היא משובחת בכל צורה, והצבא עושה עבודה נפלאה כדי להגן ולשמור על העיר אילת. הראייה היא שנכון להיום הנסיונות לפגע בנו לא צלחו, והצבא הצליח לסכל אותם. נפעל בכל דרך כדי לתת תחושת ביטחון לתושבים והתיירים.

אני קורא לציבור להגיע לאילת - יש כאן תחושת ביטחון גם בזכות הגדר וגם בזכות כיפת ברזל, האינטרסים הביטחוניים של המצרים והאבטחה של צה"ל מסביב תורמים לכך", הוסיף ראש העירייה, שעדכן כי בבתי הספר מתקיימים הלימודים כרגיל.

מטוס שהיה בדרכו לשדה התעופה באילת הוסט ממסלולו והסתובב סביב אילת עד שאושרה נחיתתו. הנוסעים שהיו בטרמינל בעיר פונו למרחבים מוגנים.הירי האחרון לעבר העיר היה לפני חודשיים בדיוק. סוללת כיפת ברזל יירטה אז רקטה שנורתה מכיוון סיני לעבר העיר. ארגון סלאפי ממצרים לקח אחריות על הירי.