אאוטבריין תנסה לגייס 100 מ' ד' לפי שווי של יותר ממיליארד ד'

ההנפקה הראשונית לציבור של הסטארט-אפ הישראלי עומדת שוב על הפרק - בשווי גבוה יותר מכפי שדובר בשלהי 2013

הרבעון הראשון של 2014 היה עוד רבעון חזק בתחום ההנפקות הראשוניות (IPO) בארה"ב, ומדי יום מצטרפות עוד ועוד חברות למעגל המנפיקות הפוטנציאליות. אחת מהן היא חברת הסטארט-אפ הישראלית אאוטבריין - כחמישה חודשים לאחר שהשלימה גיוס פרטי של 35 מיליון דולר שוב חוזרים הדיווחים על הנפקתה המתקרבת.

על פי פרסום אמש ב"פייננשל טיימס", אאוטבריין, המפתחת מנוע המלצות של תכנים באינטרנט, מתכננת לגייס 100 מיליון דולר לפי שווי חברה הגבוה ממיליארד דולר אחרי הכסף. את ההנפקה צפויים ללוות כחתמים גולדמן זאקס ו-JP מורגן.

אאוטבריין, שנבחרה לחברה המבטיחה של "גלובס" לשנת 2011, תכננה בשנה שעברה להנפיק בוול סטריט לפי שווי של 700-800 מיליון דולר, ולגייס 100-200 מיליון דולר. על פי "פייננשל טיימס", מכירות החברה אשתקד עמדו על כ-100 מיליון דולר.

מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה, ירון גלאי, התייחס לנושא באוקטובר אשתקד, בפאנל שבו השתתף במסגרת כנס ג'רני של ארנסט אנד יאנג ו"גלובס". "אקזיט זה עבור משקיעים", אמר גלאי, "עבורי, ב-5-6 השנים הראשונות אתה עדיין לא כל כך בעסק, רק אחרי זה הכיף מתחיל. אני מקווה שהמשקיעים יעשו אקזיט, אבל בינתיים אני נהנה".

בינתיים הספיקה החברה לא רק לגייס 35 מיליון דולר מחברת HarbourVest ומהמשקיעים הקיימים, אלא גם למנות לראשונה סמנכ"ל כספים, משבצת שאותה ממלא ג'ף דיוויסון, שליווה את החברה הקודמת שלו להנפקה ולאקזיט.

תשואה ממוצעת של 25%

חברת המחקר האמריקאית Renaissance Capital פרסמה אמש את סיכום הרבעון הראשון בתחום ה-IPO בארה"ב. זה היה הרבעון הראשון החזק ביותר מאז שנת 2000, עם 64 חברות שגייסו 10.6 מיליארד דולר - עלייה של פי 2 במספר החברות, ושל 39.5% בסכום שגויס ביחס לרבעון המקביל.

103 חברות נוספות הגישו תשקיפים לקראת גיוס, כך שסביר להניח שאם לא יקרה משהו חריג הקצב הגבוה יימשך. בממוצע, חברה שהונפקה לראשונה הניבה תשואה חיובית של כ-25% לאחר הנפקתה.

בין המנפיקות היו גם חברות ישראליות, ושלוש מהן מוזכרות במחקר. הראשונה היא ורוניס מתחום אבטחת התוכנה, שמופיעה במקום השמיני ברשימת ההנפקות המוצלחות ברבעון, עם תשואה של 62.5%. השתיים האחרות - חברת הביומד גלמד וחברת המכשור הרפואי לומניס - נמצאות ברשימת המאכזבות, עם תשואה שלילית של 15% ו-6%, בהתאמה.