הקבינט: ישראל לא תנהל מו"מ עם ממשלה שנשענת על חמאס

הקבינט המדיני-ביטחוני החליט הערב פה-אחד כי ממשלת ישראל לא תנהל משא-ומתן עם ממשלה פלסטינית שנשענת על החמאס ■ בנוסף ישראל תגיב לצעדים החד-צדדיים של הרשות הפלסטינית

הקבינט המדיני ביטחוני החליט הערב (ה') פה-אחד כי ממשלת ישראל לא תנהל משא-ומתן עם ממשלה פלסטינית שנשענת על החמאס, ארגון טרור הקורא להשמדת ישראל. בנוסף ישראל תגיב לצעדים החד-צדדיים של הרשות הפלסטינית בשורת פעולות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "במקום לבחור בשלום אבו-מאזן כרת ברית עם ארגון טרור רצחני שקורא להשמדת ישראל. אבו מאזן כרת ברית עם ארגון שאמנתו קוראת למוסלמים להילחם ביהודים ולהרוג אותם. החמאס ירה יותר מ-10,000 טילים ורקטות לשטח ישראל והוא לא חדל לרגע מפעולות טרור נגד ישראל.

"הברית בין אבו מאזן לחמאס נחתמה בזמן שישראל עושה מאמצים לקדם את המשא-ומתן עם הפלסטינים. היא המשך ישיר לסרבנות הפלסטינית לקידום המשא-ומתן - רק בחודש האחרון אבו מאזן סירב לעקרונות המסגרת שהוצעו על-ידי ארה"ב, אבו מאזן סירב אפילו לדון בהכרה בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, הוא הפר הסכמים קיימים כשפנה באופן חד צדדי להצטרף לאמנות בינלאומיות, ואז כרת ברית עם החמאס. מי שבוחר בטרור של חמאס לא רוצה שלום".

שר הכלכלה נפתלי בנט אמר בתום הישיבה כי "הקבינט קיבל החלטה מאוזנת ונכונה לנוכח המצב החדש שנוצר. אני מגבה את ראש הממשלה שדאג לשמור על האינטרסים הנכונים של הכבוד הלאומי הישראלי ובטחון אזרחי ישראל. עם רוצחים לא מדברים".

יו"ר מרצ, זהבה גלאון: "נחשף פרצופה האמיתי של ממשלת נתניהו, שחיפשה סיבה לפיצוץ המשא-ומתן. במקום לראות בהסכם הפיוס בין הרשות לחמאס הזדמנות, מענישים את אבו מאזן, מטילים סנקציות על הרשות ונותנים פרס לחמאס. היום גם נחשפו פניהם של לבני ולפיד, שהצדיקו ישיבתם בממשלה הפנאטית והרעה הזאת כדי לקדם הסכם שלום, ונתגלו כתומכים בקיצוניות הימנית-מתנחלית של בנט-ליברמן ושות', רק כדי להחזיק חזק בכסאותיהם ועל חשבון נאמנותם לבוחריהם".

ח"כ עמר בר-לב: "ראש הממשלה וחברי הקבינט איבדו עשתונות ומגיבים בפאניקה של חלשים וכרגיל בלי להציג אלטרנטיבה כיצד נגיע להיפרדות מהפלסטינים שתשמור על החזון הציוני. גם אם נשחיר את פניו של אבו מאזן ונהפוך אותו למצורע ונחנוק את הפלסטינים בסנקציות כלכליות, הדבר לא יפתור את הסכסוך שמתקיים כאן לאורך שנים ובוודאי לא יקדם אותנו להבטחת הישארותה של ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית".

בר-לב הוסיף, כי "בהחלטה שהתקבלה היום נשבר שיא חדש של פחדנות מצד יאיר לפיד וציפי לבני, שבמקום לעמוד איתנים ולהתמודד עם האתגרים שניצבים לפתחנו, הם בורחים מהמערכה ומהאחריות שלהם".