יעלון מסתער על התקציב: מאיים לבטל תרגיל העורף הלאומי

במשרד הביטחון ובצה"ל הוחלט לבטל את התרגיל השנתי שהיה אמור להתקיים בחודש הבא, לטענתם בשל המצוקה התקציבית ופירוק המשרד להגנת העורף

הקרב על תקציב הביטחון מעלה הילוך. שר הביטחון משה (בוגי) יעלון והרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ סיכמו אמש (ה') על דחיית תרגיל העורף "נקודת מפנה 8", שאמור היה להתקיים במהלך חודש יוני. לא נקבע מועד חדש לקיום התרגיל תחת רשות העורף החדשה שתוקם במשרד הביטחון.

לטענת משרד הביטחון, ההחלטה לדחות את התרגיל נובעת בעיקר מהמשבר התקציבי בו נמצאים מערכת הביטחון וצה"ל.

התרגיל אמור לדמות מלחמה ונפילת טילים בעורף הישראלי, ומתרגל את פיקוד העורף, משרדי הממשלה, רשויות מקומיות, מערכת החינוך, גופי החירום וההצלה (משטרה, כיבוי אש, מגן דוד אדום) וגורמים נוספים בהם חברת החשמל, חברת מקורות והתעשיות הפטרוכימיות, במתווה כזה.

גורם ביטחוני בכיר אמר כי "דחיית התרגיל היא צעד ראשון בדרך להפסקה כמעט מוחלטת של האימונים בצה"ל ובמערכת הביטחון בשל אילוצי תקציב. זה לא משחק ואיננו מהלכים אימים. זו פשוט המציאות: אזלו המשאבים למערכת הביטחון ולצה"ל, ואנו עוצרים את הפעילות. כפועל יוצא מכך נרד באופן דרמטי ברמת הכשירות, הכוננות והמוכנות, לא רק בעורף אלא גם בגזרות אחרות, כולל ביחידות הלוחמות הסדירות וביחידות המילואים".