אלקין ולוין ישמשו ראשי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת

לאחר חודשים ארוכים שבהם פעלה ועדת החוץ והביטחון של הכנסת ללא יו"ר, הגיעו ראש הממשלה נתניהו, ושר האוצר לפיד להסכמה על פיה תתקיים רוטציה על התפקיד בין חברי הכנסת מהליכוד ■ ח"כ מיש עתיד ימונה לסגן שר

סוף לסאגה: זאב אלקין ויריב לוין ישמשו ראשי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. לאחר חודשים ארוכים שבהם פעלה ועדת החוץ והביטחון של הכנסת ללא יו"ר, הגיעו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, להסכמה על פיה תתקיים רוטציה על התפקיד בין חברי הכנסת מהליכוד זאב אלקין ויריב לוין.

כחלק מההסכמה, ח"כ מיש עתיד ימונה לסגן שר. מועמדה של יש עתיד לתפקיד יו"ר ועדת חוץ ובטחון, עפר שלח, הבהיר כי אינו מעוניין להתמנות לסגן שר.

על פי הסיכום, עד חודש נובמבר ימשיך לוין לכהן כיו"ר הקואליציה ובמקביל כיו"ר ועדת הכנסת. בינואר 2015 ייכנס לוין לתפקיד יו"ר ועדת החוץ והביטחון ויחליף את אלקין שיחזיק בתפקיד עד אז.

בוועדת הכנסת מתחו היום ביקורת חריפה על התמהמהותו של ראש הממשלה בקבלת ההחלטה, שכן מאז זיכויו של אביגדור ליברמן בנובמבר האחרון, פועלת הוועדה ללא יו"ר.

ח"כ איתן כבל (עבודה) אמר כי "ראש הממשלה לא מסוגל לקבל החלטה על כלום. בית המשפט כפה עליו. גם בעניין הנשיאות הוא לא מצליח לקבל החלטה, ויש איראן וסוריה וחיזבאללה וכל זה עוד לפני דני דנון".

לדברים הצטרף ח"כ ניסים זאב (ש"ס) שאמר כי "ראש הממשלה לא מסוגל לקבל החלטה. כופים עליו. הכי לא מוצא חן בעיני זה - חצי שנה וחצי שנה ושוב חצי שנה. חוכא ואטלולא. אני לא יודע כמה זמן הממשלה הזו תשרוד. מי שזכה הוא מי שנכנס בחצי השנה הראשונה".

גם במרץ לא חסכו ביקורת. ח"כ ניצן הורביץ טען כי הוועדה הופקרה. "הפקירו את הוועדה חצי שנה, ועכשיו סידרו משהו טלאי על טלאי. מכל הסיפור הגדול סביב עופר שלח יצא עוד סגן שר ליש עתיד, שיצאו נגד המוסד המיותר הזה. פשוט בושה. אפילו עכשיו אלקין עוד לא התפטר ממשרד החוץ כי אתם לא מאמינים זה לזה וחוששים מתרגיל ברגע האחרון".

ואילו ח"כ עומר ברלב (עבודה) מתח ביקורת על ההחלטה לקיים רוטציה על התפקיד. אחת הבעיות המרכזיות היא תקציב הביטחון שקובע את תוכניות צה"ל. בשביל תוכנית רב שנתית שצה"ל יוכל לתכנן קדימה חשובה רציפות. רוטציה זה ההיפך מהרציפות הנדרשת".