חלוץ: "האיום האיראני כבר לא מאיים כמו חרב על צווארנו"

באירוע נכח גם השר יובל שטייניץ שהאשים: "ראשי מערכת הביטחון עושים תרגילים כדי להשפיע על התקציב"

האיום האיראני כבר לא ממש מאיים? כך לפחות אמר היום (שבת) הרמטכ"ל לשעבר, רא"ל במיל' דן חלוץ, כשנשאל על הסוגיה באירוע "שבתרבות" במכן לאמנויות הבמה בבאר שבע.

במהלך האירוע אמר הרמטכ"ל לשעבר כי הוא אמנם תומך בגישה לפיה ישראל צריכה לסמוך על עצמה וכי האיום האיראני הוא אכן איום קיומי, אך כי "יש להתבטא כך רק במצב שבו מונפת חרב על צווארה של ישראל - וכי כרגע (בהקשר של האיום האירני), המצב אינו כזה". לדבריו, "הסכם בינוני עם האירנים עדיף על מלחמה טובה. אני שמח שרמת השמחה של הששים אלי קרב פחתה".

שטייניץ על ויכוחי התקציב: "ראשי מערכת הביטחון עושים תרגילים"

באותו האירוע, נכח גם השר לענייני מודיעין, יובל שטייניץ, שהתייחס לוויכוחים אודות תקציב הביטחון. השר האשים את ראשי מערכת הביטחון כי הם "אחראים לשורת תרגילים שנועדו להשפיע על תקציב המדינה. מערכת הביטחון מבצעת מניפולציות שמטרתן להשפיע על דעת הקהל. לא מקובל שדבר כזה יתרחש במדינה דמוקרטית". לדבריו, למרות המצוקה התקציבית הקיימת "אסור לצבא להתערב בהחלטות הדרג המדיני".

שטייניץ גם דחה את הדיווח במגזין האמריקני "ניוזוויק", לפיו ישראל פעלה לצותת לנשיא ארה"ב לשעבר, ביל קלינטון, במהלך שיחות שניהל עם נשיאה הקודם של סוריה, חאפז אל-אסד, בזמן שיחות השלום בין ישראל לסוריה ב-1999. "באופן חד משמעי, אני אומר כי ישראל איננה מרגלת בארצות הברית - נקודה. בארצות הברית מתייחסים לדיווחים הללו בגיחוך", אמר שטייניץ.