בסביבת יעלון משיבים אש: "תנחומינו על חפירות שטייניץ"

בסביבת שר הביטחון תקפו את השר שטייניץ לאחר שהאשים את ראשי מערכת הביטחון בעשיית: "תרגילים על תקציב המדינה" ■ "היינו ממליצים לשר שיבחן את מספר הנסיעות המופרך שלו לחו"ל לפני שהוא מטיף לאחרים"

אחרי שהשר לענייני מודיעין יובל שטייניץ האשים את ראשי מערכת הבטחון בעשיית "תרגילים על תקציב המדינה". בסביבתו של שר הביטחון משיבים אש. "תנחומינו לקהל שנאלץ לסבול את חפירותיו", אמר היום (ש') גורם המקורב ליעלון.

"סוף שבוע בלי שיובל שטייניץ מופיע בשבתרבות הוא לא באמת סוף שבוע", הוסיף הגורם. עד כמה שזכור לנו יובל שטייניץ התחנן להיות שר הביטחון אבל יש גבול לכל תעלול. סביר שאם היה שר ביטחון היה מתבטא באופן הפוך לחלוטין".

בסביבת יעלון המשיכו במתקפה וקראו לשר שטייניץ לבחון ראשית את התנהלותו שלו. "היינו ממליצים לשר שיבחן קודם את מספר הנסיעות המופרך שלו לחו"ל לפני שהוא מטיף לאחרים על חסכונות", קרא הגורם.

לדבריו, כל מי שנחשף עד היום למצוקה של מערכת הביטחון ולתהליך ההתייעלות שלה מבין את עומק השבר ודבריו של שטייניץ הם בגדר "מתקפה חסרת אחריות. "נשמח להסביר זאת לשר שטייניץ כשיתפנה מהופעותיו בשבתות תרבות", עקץ הגורם את השר.

נתניהו קרא: "שמרו על דיון ענייני"

מוקדם יותר היום באירוע "שבתתרבות" בבאר שבע טען השר שטייניץ כי מערכת הביטחון מבצעת מניפולציות שמטרתן להשפיע על דעת הקהל. "לא מקובל שדבר כזה יתרחש במדינה דמוקרטית", קרא השר והדגיש, כי למרות המצוקה התקציבית הקיימת "אסור לצבא להתערב בהחלטות הדרג המדיני".

אתמול, במהלך טקס לזכר חללי דור תש"ח וחטיבת הראל בקריית ענבים, אמר הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ, כי "לצערו אלו ימים בהם מספרים הפכו לפנים של מילים כמו ביטחון, לוחמים ומשרתים".

בתחילת השבוע כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו את שר האוצר לפיד ואת שר הביטחון יעלון ודרש מהם "להפסיק את המתקפות ההדדיות". בפגישה ביקש נתניהו מהשרים לוודא כי הטונים החריפים שנשמעו לאחרונה בנושא ייפסקו. "ראש הממשלה אמר לשרים שבשבועות הקרובים יקבל את ההחלטה בנושא, ועד אז חשוב לשמור על דיון ענייני", פורסם בעמוד הפייסבוק של רה"מ.