על רקע יציאת המוסדיים לחו"ל: לאומי משדרג את מערכת המסחר

הבנק משיק את מערכת TRADE ON, שמאגדת את אפשרויות המסחר תחת ממשק אחד, ומאפשרת ללקוח לבצע פעולות במט"ח, בני"ע ישראליים וזרים, וכן מסחר של מוסדיים זרים בשוק ההון המקומי

סניף בנק לאומי, כספומט / צלם: תמר מצפי
סניף בנק לאומי, כספומט / צלם: תמר מצפי

בנק לאומי משדרג את מערכת המסחר ללקוחותיו המוסדיים והעסקיים, על רקע יציאת המוסדיים לחו"ל. בימים אלה משיק הבנק את מערכת TRADE ON, המיועדת למגזר זה. מדובר במערכת שמאגדת את אפשרויות המסחר תחת ממשק אחד, ומאפשרת ללקוח לבצע פעולות במט"ח, בני"ע ישראליים וזרים, וכן מסחר של מוסדיים זרים בשוק ההון המקומי. מדובר בפיתוח שעשתה חטיבת המחשוב בבנק לאומי, בפרויקט שנמשך יותר משנה.

"בשנים האחרונות אנו מזהים צורך ברור של הלקוחות העסקיים והמוסדיים, שעושים יותר עסקאות בשווקים בחו"ל, לכלים ייעודיים שיאפשרו גישה ישירה לנתונים ולמסחר בשעות היממה", אמר איתי בן זאב, ראש חטיבת שוקי הון בבנק.

השקעות קופות הגמל בחו"ל מוערכות כיום ביותר מ-50 מיליארד שקל, והן מהוות כ-17% מהנכסים, לעומת 10% בלבד לפני ארבע שנים. בבנק לאומי מציינים כי הגידול בפעילות של המוסדיים בחו"ל נרשם כמעט בכל הסגמנטים - השקעה במדדים, אג"ח וגם עסקאות SWAP.

המערכת שמשיקים בבנק בימים אלה היא רק ההתחלה מבחינת בנק לאומי, שמתכוון להוסיף אליה בהמשך פיצ'רים נוספים. כך לדוגמה, כיום המערכת אינה כוללת מסחר באג"ח בחו"ל, שכן המסחר בסגמנט זה נעשה ב-OTC ולא במסחר רגיל, אך בלאומי ינסו למצוא בעתיד פתרון לסוגיה זו.

נוסף על כך, העובדה כי כל המערכות יאוחדו תחת ממשק אחד, תאפשר סינרגיה ביניהן, כמו למשל במקרה של רכישת מט"ח, ומיד לאחר מכן רכישה של ני"ע זרים יחד עם המט"ח, וכן עריכת דוחות וניתוחים של התיקים של הלקוחות ברמה שאינה קיימת במערכות כיום.

פיתוח המערכת עונה גם על שני צרכים בבנק לאומי - שימת דגש על פיתוח הפעולות בערוצים הדיגיטליים, וכן התייעלות. החדרת השימוש במערכת ללקוחות המוסדיים אמורה לבוא על חשבון עבודה ישירה של אותם לקוחות כיום מול חדר המסחר של הבנק, מה שיכול לאפשר לבנק להמשיך ולצמוח בפעילות שוק ההון, מבלי להגדיל את כוח האדם.

"מערכת ה-TRADE ON משקפת את עולם הבנקאות החדש. נמשיך ונפתח מערכות מתקדמות", מסרה מנכ"לית הבנק, רקפת רוסק עמינח.