נתפס מחבל חמוש שחדר לישראל מרצועת עזה

המחבל נתפס כשניסה לחדור למושב יתד הדרומי לרצועת עזה ■ בידו היה רימון יד והוא נלקח לתחקור ■ "האירוע מתרחש על רקע ההחלטה חסרת האחריות של פיקוד העורף לקצץ את משרות רכזי הביטחון", אמר ראש מועצת אשכול

אירוע ביטחוני חמור בעוטף עזה: מחבל חמוש שחדר מרצועת עזה לכיוון ישראל נתפס הלילה (א') במושב יתד הדרומי לרצועה. בידיו של המחבל נמצא רימון יד ולאחר לכידתו הוא נלקח לתחקור.

המחבל נתפס על-ידי אנשי אבטחת היישובים הפרוסים במועצה האזורית אשכול. רכזי הביטחון של היישוב טיפלו באירוע עד להגעתם של כוחות הביטחון.

ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין, התייחס לתקרית הביטחונית באחד מיישובי המועצה ותקף את ההחלטה לקצץ באבטחת היישובים. "מדובר באירוע חמור ביותר, שמדגיש את נחיצותם של רכזי הביטחון השוטף ביישובים 24 שעות ביממה".

ילין הוסיף כי "האירוע מתרחש על רקע ההחלטה חסרת האחריות של פיקוד העורף לקצץ את משרות רכזי הביטחון ואת פעילות כיתות הכוננות בעוטף עזה".

במקביל לתפיסת המחבל, צה"ל תקף הלילה 4 יעדים ברצועת עזה, בתגובה לירי הרקטות שבוצע אמש לכיוון יישובי שער הנגב וחוף אשקלון. בתקיפה הופצצו מהאוויר 3 מוקדי פעילות טרור בדרום הרצועה ומוקד נוסף במרכזה. כל המטוסים שבו לבסיסם בשלום.

"צה"ל לא יסבול ניסיונות פגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל", נכתב בהודעה שפרסם דובר צה"ל לאחר התקיפה. "נפעל כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל".

גם אתמול תקף צה"ל ב-3 אזורים שונים ברצועה בתגובה לשתי רקטות שנורו לעבר אשקלון. רקטה אחת נוטרלה על-ידי מערכת כיפת ברזל ורקטה נוספת שנורתה מכיוון הרצועה התפוצצה בשטח פתוח. בתקיפה חיל האוויר פגע ב-3 אזורים שונים ברצועה. בצפון הרצועה הותקפו 3 משגרי טילים מוטמנים, במרכז הרצועה הושמד מוקד פעילות טרור ובדרום נוטרל אתר לאחסון אמצעי לחימה. בכל התקיפות שבוצעו, לא היו נפגעים בקרב כוחותינו, וזוהו פגיעות מדויקות.