יירוט נוסף של כיפת ברזל מעל ת"א וגוש דן; אישה נפצעה בבאר-שבע לאחר פגיעה ישירה בבית מגורים

(עדכונים שוטפים) - שתי רקטות יורטו מעל בירת הנגב, אך השלישית פגעה בבית ■ במשך היום נורו מטחי רקטות רבים מעזה לעבר המרכז, השפלה, השרון והדרום ■ פצוע קשה מפגיעה ישירה בתחנת דלק באשדוד ■ פגיעה בבית באשכול: הממ"ד הציל את הדיירים

מבצע "צוק איתן" /  צילום: רויטרס
מבצע "צוק איתן" / צילום: רויטרס

מבצע "צוק איתן" - היום הרביעי: מטח רקטות כבד לעבר ישראל מכיוון עזה. הרקטות נורו לעבר המרכז, השפלה והשרון.

בסביבות השעה 21:00 נורו שלוש רקטות לעבר באר שבע. שתיים מהן יורטו אך השלישית פגעה בבית, וכתוצאה מהפגיעה נפצעה באורח בינוני אישה כבת 80. שני אנשים נוספים נפגעו פגיעות חרדה.

מערכת כיפת ברזל יירטה בסביבות השעה 20:45 פעם נוספת היום טילים שנורו לעבר ת"א וגוש דן. מוקדם יותר, בסביבות השעה 18:30 נשמעה אזעקה באזור ראשון לציון ובגוש דן, ומערכת כיפת ברזל יירטה את הטילים שנורו.

מוקדם יותר הערב כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו מסיבת עיתונאים ובה אמר: "המבצע יימשך עד שהשקט יוחזר". לשאלה כמה זמן זה עוד ייקח, השיב נתניהו: "זה ייקח עוד זמן". נתניהו התייחס להתפתחויות האחרונות של מבצע "צוק איתן" ואמר כי המהלומה הצבאית נגד חמאס תימשך. "לא אתן לאזרחי ישראל לחיות במציאות הזו. שום לחץ בינלאומי לא ימנע מאיתנו לפעול בכל הכוח נגד ארגון טרור שקורא להשמידנו", אמר נתניהו.

בשעות הצהריים ספג בית במועצה האזורית אשכול פגיעה ישירה. תושביו שהו בממ"ד ולא נפגעו. רקטה נפלה בשטח פתוח באשקלון - לא דווח על נפגעים ועל נזק. רקטה נוספת יורטה ע"י כיפת ברזל מעל שמי אשקלון. באזור השעה 13:30 נורה מטח רקטות נוסף על כל יישובי עוטף עזה.

אזעקה נשמעה באזור גוש דן ג סמוך לשעה 10:45 בבוקר, קולות נפץ נשמעו באזור. לפחות שלושה יירוטים בוצעו באזור בת ים-ראשל"צ והסביבה. רקטה יורטה גם מעל שמי ת"א ושרידים שלה נמצאו בעיר. מהרסיסים נפגע בית כנסת בעיר. לאחר השעה 15:00 נשמעה אזעקה גם בעיר באר שבע.

רקטה התפוצצה הבוקר (ו') בשטח פתוח בגליל העליון. ככל הנראה מדובר בירי מלבנון. לא דווח על נפגעים או על נזק לרכוש. כוחות צה"ל עורכים סריקות באזור על מנת לשלול נפילת רקטות נוספות. מיד לאחר שנשמעה האזעקה ברחבי הכרמל וצפון השרון, נטל ארגון חמאס אחריות לירי. בארגון ציינו כי ירו לכיוון חיפה טיל מסוג "רנטיסי 160". צה"ל הגיב הבוקר וירה 20 פגזי ארטילריה לעבר דרום לבנון.

במקביל, נרשמה הבוקר פגיעה ישירה באשדוד: רקטה שנורתה בשעה 8:00 בבוקר פגעה במיכלית דלק שעמדה בתחנה בעיר אשדוד - באירוע יש פצוע קשה בשטח ועוד מספר פצועים קל ונפגעי חרדה. הפגיעה מגיעה אחרי שאמש רקטה שנורתה לעבר העיר פגעה בשכונת מגורים וגרמה נזק רב לרכבים ולדירות מגורים.

דובר צה"ל תא"ל מוטי אלמוז אישר היום כי אכן נפלה רקטה אחת בשטח פתוח באזור כפר יובל וכי הנסיבות עדיין נבדקות. צה"ל ממשיך בתקיפות בעזה ותקף הלילה 210 מטרות בעזה וכ-1,100 תקיפות מאז תחילת המבצע - כל ארבע דקות בממוצע תקיפה. לדבריו, חמאס מתוסכל ומחפש מוצא מהמצב שנקלע אליו.

הבוקר נורה מטח כבד של רקטות מרצועת עזה לעבר יישובי הדרום, בצל מבצע "צוק איתן" נגד חמאס. רקטה אחת התפוצצה בשטח פתוח ליד נתיבות, ושתיים נוספות יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל" בשמי העיר. לא דווח על נזק או על נפגעים. במרחבים יירטה מערכת "כיפת ברזל" שתי רקטות נוספות. לא היו נפגעיים ולא נגרם נזק. גם באופקים יורטו שתי רקטות על ידי "כיפת ברזל". לא דווח על נפגעים או על נזק. כמו כן, שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית שער הנגב, ולא גרמו לנפגעים או לנזק. אזעקות "צבע אדום" נשמעו בכל האזורים טרם נפילת הרקטות.

הלילה נשמעו אזעקות באזור הערים חדרה וחיפה. לא דווח על נפילות של רקטות, אך אזרחים דיווחו על שמיעת הדי פיצוצים מיד לאחר האזעקות. כוחות הביטחון עורכים סריקות בניסיון לאתר שרידי רקטות.

הקבינט המדיני בטחוני קיים הלילה ישיבה בת מספר שעות ובה נסקרו כל האפשרויות שעומדות בפני ישראל במבצע צוק איתן, ובינהן גם כניסה קרקעית לעזה. שגריר ארה"ב בישראל דן שפירו התראיין הבוקר לגל"צ ואמר כי למרות שבארה"ב לא מעוניינים בהסלמה, הגיבוי לפעילות ההגנה של ישראל על אזרחיה תגובה ע"י ארה"ב.

במקביל, אזעקת "צבע אדום" נשמעה הלילה ביישובי עוטף עזה ובאשקלון, שם יירטה מערכת "כיפת ברזל" רקטה בשמי העיר. אמש נורו מטחים כבדים לעבר דרום הארץ. רקטות ששוגרו מרצועת עזה פגעו באשדוד ובבאר שבע. בשני האירועים לא היו נפגעים אולם נזק נגרם לרכוש וכמה כלי רכב עלו באש באשדוד.

באשכול נפגעו אמש שני חיילים קל ובינוני מפגיעת פצצת מרגמה. הם הועברו להמשך טיפול בבית החולים סורוקה שבבאר שבע. אזעקות נשמעו אמש גם בדימונה, בירוחם, בדרום הר חברון, ברחבי לכיש, במצפה רמון ובערד. בסך הכול, נורו בתוך דקות ספורות כ-50 רקטות על הנגב. שני מטחים נוספים נרשמו לעבר אשדוד. כמה רקטות נורו על המועצה האזורית באר טוביה וגן יבנה, אולם הן לא גרמו לנזק או נפגעים.