ליברמן: "חייבים ללכת עד הסוף ולכבוש את כל הרצועה"

שר החוץ: "העולם, שלחץ עלינו להתפנות חייב לתת לנו גיבוי לטפל בנושא הזה. צריך לסיים את המבצע הזה כשצה"ל שולט בכל עזה"

אביגדור ליברמן / צילום: יואב דודקביץ'
אביגדור ליברמן / צילום: יואב דודקביץ'

"חייבים ללכת עד הסוף, הדרך היחידה לסיים את המבצע היא רק אחרי כיבוש עזה"- כך אמר היום (ג') שר החוץ, אביגדור ליברמן במסיבת עיתונאים שכינס בכנסת. "כל ניסיון להגיע להפסקת אש זו הסכמה בשתיקה שחמאס ימשיך לפתח את כלי הנשק שלו. דווקא על רקע ההפרה הבוטה או הדחיה הבוטה של חמאס, שדחה את ההצעה המצרית אני חושב שחייבים לקבל החלטה ברורה. אי-אפשר כל הזמן להסס ולהתחבט. זה עובד נגדינו. אנחנו חייבים לשדר נחישות וכשאני אומר ללכת עד הסוף אני מתכוון לזה שיאן אלטרנטיבה אחרת".

ליברמן ציין כי מטרת המבצע אינה יכולה להיות מוגבלת. "לא צריך לתת מכות, צריך לסיים את המבצע הזה כשצה"ל שולט בכל רצועת עזה. כל הסיפורים הדיפלומטים מזיקים. אין דרך אחרת כרגע לטפל בטרור החמאסי - רק בשליטה מלאה של צה"ל ברצועת עזה. אם אנחנו היינו מגיעים לאותה הפסקת אש, מה זה אומר המושג הזה? זה הכנה לסבב הבא. חמאס ימשיך לייצר עוד רקטות וימשיך להבריח חומרים - חומרי גלם וחומרי נפץ. ברור שחמאס מנסה לפתח את כל הנושא של מנהרות ושל כטב"מים ושל דברים אחרים".

שר החוץ אמר עוד כי לא צריכים לערב בהחלטה שיקולים פוליטיים. "אני לא חושב שנכון לדסקס על הצבעות בקבינט. ישיבות קבינט שונות מישיבות ממשלה ואני לא מתכוון להיכנס לזה. לגבי מפלגת "ישראל ביתנו", העמדה הבסיסית שלנו היא שאנו תובעים מהלך של מיגור החמאס ועל כך עמדנו גם בעבר. במסלול שבו אנו ממשיכים, זו שאלה של זמן מתי נגיע למבצע רביעי אחרי עופרת יצוקה, עמוד ענן והמבצע הנוכחי. זו מלחמת אין ברירה וזכותנו לתבוע גיבוי מדיני מוחלט. לא מתקבל על הדעת ששישה מיליון בני אדם רצים למקלטים במשך שבוע וחיים לפי הצפירות. לגבי משך השהות ברצועה אינני יודע, אבל ברור בניתן לחבל בתשתיות טרור רק כשאתה נמצא על הקרקע", אמר ליברמן.

בתוך כך, השר גלעד ארדן, חבר הקבינט המדיני-בטחוני שתמך הבוקר בהסכם הפסקת האש, הוציא בשעה האחרונה הודעה ובה הוא קורא להמשך הלחימה בחמאס. "הנכונות הישראלית להיענות להצעת נשיא מצריים חשפה בפני כל העולם שלחמאס מטרה אחת בלבד: לרצוח כמה שיותר ישראלים. ישראל מוכרחה כעת לרסק את תשתיות החמאס ואסור לנו לעצור עד שהמשימה תושלם: עד שהירי על אזרחי מדינת ישראל יופסק לחלוטין ורצועת עזה תפורז מטילים וממנהרות", אמר ארדן.