התמונה שסוחפת את הרשת: חיילים מגוננים על יאיר הקטן

בזמן האזעקה ברחובות, הדלת ברכב של הוריו לא נפתחה, ורק ברגע האחרון יאיר בן 4 וחצי הצליח לרוץ לתפוס מחסה ■ לפתע הוריו הבחינו בחיילים של פיקוד העורף עוטפים אותו בגופם – במקום להגן על עצמם

יאיר וחיילים / צילום: ‏יד עזרא ושולמית- אירגון עזרה וחסד‏ - מתוך הפייסבוק
יאיר וחיילים / צילום: ‏יד עזרא ושולמית- אירגון עזרה וחסד‏ - מתוך הפייסבוק

זה קרה אתמול סמוך לשעה 13:00 בצהריים - לי אביב דדון (34) ובעלה ברק נסעו יחד עם ילדיהם, תינוק וילד בן ארבע וחצי - כשלפתע נשמעה אזעקה. דלת הרכב לא נפתחה, והם נכנסו ללחץ. רק ברגע האחרון הצליחו ההורים לפתוח את הדלת ובנם יאיר בן ארבע וחצי רץ לבדו במהירות כדי להסתתר.

אלא שאז בני הזוג, מורה ואח בבית חולים במקצועם, הבחינו במראה מרגש: קציני פיקוד העורף עוטפים את בנם ומגוננים עליו בגופם. האם צילמה את המחזה והתמונה זוכה מאז לשיתופים רבים ברשת, ומרגשת רבים מהגולשים.

"היינו ברכב עם הילדים ובדיוק פנינו בכניסה לשכונה שלנו ברחובות ואז שמענו את האזעקה", שחזרה בשיחה עם חדשות 2 Online לי אביב דדון, שהעלתה את התמונה לרשת. "מיד עצרנו בצד, וראינו רכב שעצר לפנינו והיו בו ארבעה קצינים וחיילים של פיקוד העורף".

"במקום להגן על עצמם - הם הגנו עליו"

בעלה יצא להוציא את התינוק ואמר לרעייתו להוציא את יאיר - אך הדלת ננעלה והיא לא הצליחה בהתחלה לפתוח אותה. "כולם כבר תפסו מחסה וזה היה מאוד מלחיץ עד שהצלחתי להוציא את יאיר והוא רץ לבד לתפוס מחסה. פתאום ראיתי שני חיילים של פיקוד העורף שעוטפים אותו - זה היה פשוט מדהים, וביקשתי רשות מהם לצלם את זה, הייתי חייבת".

החיילים, שלא מכירים את המשפחה, פשוט זינקו על הילד והגנו עליו. הם לא הסתפקו בכך, ובמהלך 10 דקות ההמתנה שאחרי האזעקה הם דובבו אותו, שאלו אותו שאלות ושוחחו עמו. "הודיתי להם וממש התרגשתי, יאיר נרגע מזה", הוסיפה.

מיד לאחר האירוע היא ידעה שהיא צריכה לעשות מעשה - והעלתה את התמונה לפייסבוק. "רציתי שכולם יראו את הפנים האמיתיות של החיילים והאנושיות - במקום להגן על עצמם הם הגנו עליו".