פריז סוערת: מפגינים פרו-פלסטינים השחיתו חנויות של יהודים

בימים האחרונים נערכות הפגנות פרו-פלסטיניות אלימות בפריז ■ המפגינים נושאים שלטים בעלי אופי אנטישמי ומשחיתים חנויות של יהודים ■ המשטרה עצרה 80 מפגינים וחוששת לחיי אנשי הקהילה היהודית בעיר

מפגינים פלסטינים / צילום: רויטרס
מפגינים פלסטינים / צילום: רויטרס

ככל שהמערכה הצבאית שמנהלת ישראל בעזה הולכת ומעמיקה, כך גם מחריפות המחאות של מאות אלפי מוסלמים בבירות אירופה. אולם ההפגנות הקשות והאלימות ביותר מתרחשות בבירתה של צרפת, שם מפגינים פרו-פלסטינים הניפו שלטים אנטישמים והשחיתו חנויות של יהודים.

בעקבות ההפגנות החמורות, שר הפנים הצרפתי אמר אתמול (א') כי צרפת לא תסבול מעשים אנטישמים ותפעל נגדם ביד קשה. זאת לאחר שיום לפני כן המון מוסלמי הפגין בפרברי העיר והשחית רכבים וחנויות המנוהלות ע"י יהודים בקהילה היהודית. המפגינים התעמתו עם המשטרה וזו בתגובה השתמשה בירי של גז מדמיע וכדורי גומי. עד כה עצרה המשטרה כ-80 מפגינים.

הממשל בצרפת חושש מאוד שהמוסלמים המתגוררים בפריז ישימו להם למטרה את הקהילה היהודית וינסו לפגוע במוסדות ובאנשים יהודים. למעשה, לפני כשבוע מוסלמים שהפגינו נגד ישראל צרו על שני בתי כנסת בפריז, השחיתו אותם וניסו לפגוע במתפללים ששהו בהם.

"כשהמטרה שלך הם בתי כנסת, כאשר אתה שורף חנות רק בגלל שהיא בבעלות יהודים, אתה מבצע מעשה אנטישמי", אמר ברנרד קזנוב, שר הפנים הצרפתי שבאופן חסר תקדים החליט להוציא צו האוסר על קיום הפגנות פרו-פלסטיניות.

גם נשיא צרפת פרנסואה הולנד, קרא היום לעם הצרפתי לגלות איפוק ולא לתת לאירועים בעולם לחדור לצרפת. הולנד הודה גם שהתפתחה בצרפת אנטישמיות בצרפת.

נזכיר, צרפת היא המדינה המערבית עם שיעור המוסלמים הגבוה ביותר, כ-10% מכלל האוכלוסיה, כך שהמבצע הצבאי שמנהלת ישראל בעזה גורם לתסיסה חריפה בקרב המיעוטים הפרו-פלסטינים, בייחוד בפריז. בעוד יומיים מתוכננת בפריז הפגנת ענק פרו-פלסטינית, שכאמור מנוגדת לחוק, עניין שמעורר דאגה רבה בקרב השלטונות.