דיווח: בכיר חיזבאללה נהרג בהתרסקות בסהרה

התקשורת בארה"ב מדווחת כי אחד מ-19 האזרחים הלבנונים שנהרגו בהתרסקות המטוס במדבר סהרה היה בכיר בארגון חיזבאללה ■ לצידו נהרגו 33 חיילים צרפתים, כולל קציני מודיעין בכירים

חיזבאללה / צלם: רויטרס
חיזבאללה / צלם: רויטרס

מתוך 116 הנוסעים ואנשי הצוות שנהרגו בהתרסקות המטוס האלג'יראי בשבוע שעבר היה בכיר חיזבאללה מלבנון, 33 חיילים צרפתים מתוכם לפחות 3 בכירים באגף המודיעין של הצבא - כך מדווחת התקשורת בארה"ב.

ה"אינטרנשיונל ביזנס טיימס" האמריקני טוען כי אזרח לבנוני שנהרג בהתרסקות, אחד מ-19 שהיו על סיפון המטוס, ממלא תפקיד בכיר בארגון הטרור השיעי חיזבאללה, אך לא דווחו פרטים נוספים על תפקידו. גם חיזבאללה עצמו לא טען כי מישהו מטעמו היה על סיפון המטוס האבוד. על פי הדיווח, איש חיזבאללה הוסווה כאיש עסקים בעת שעלה על סיפון המטוס.

אל צוות ה-BEA, הלשכה הצרפתית לחקר תאונות תעופה, יצטרפו היום חוקרים לבנונים שיגיעו לאתר ההתרסקות בצפון מאלי בניסיון לגלות את הסיבה שהובילה לתאונה הקשה. באזור ההתרסקות פועל ארגון טרור קיצוני המקורב לאל קעידה, אך במערב לא מעריכים כי יש לו נשק המסוגל להפיל מהשמיים מטוס נוסעים המשייט בגובה רב.

הערכה: המטוס התרסק בגלל תנאי מזג אוויר קשים

המטוס היה בדרכו מבורקינה פאסו לאלג'יריה, כשאבד איתו הקשר מעל אזור מדברי נידח בצפון מאלי. שברי המטוס אותרו סמוך לנקודה בה אבד עימו הקשר, על ידי כוחות צבא מאלי, אך הגישה למקום המבודד מורכבת מה שמקשה על פעולות החקירה לגילוי סיבת ההתרסקות.

מממצאים ראשוניים עולה, כי שטח ההריסות מצומצם יחסית, מה שמעיד כי המטוס פגע בקרקע בעודו שלם ולא התפרק באוויר. בינתיים ההערכה היא שתנאי מזג אוויר קשים ששררו במקום בזמן התאונה הובילו להתרסקות, אך החקירה עדיין בראשיתה