גנרל אמריקאי: השמדת חמאס תוביל למשהו גרוע וקיצוני בהרבה

לוטננט גנרל מיכאל פלין (Flynn), המנהל היוצא של סוכנות המודיעין הצבאית, אמר בסוף השבוע כי אם ישראל תשמיד את החמאס, ארגון קיצוני וגרוע בהרבה עלול להיכנס לוואקום שנוצר במערכת האזורית

לוחמי דעא"ש / צילום: רויטרס
לוחמי דעא"ש / צילום: רויטרס

אם צה"ל ישמיד את החמאס, ארגון טרור גרוע בהרבה ייכנס במקומו לעזה, כך טוען גנרל אמריקאי ובכיר בקהילת המודיעין בארה"ב שמצייר תמונה עגומה לגבי התקופה שתגיע לאחר תום הקונפליקט הנוכחי בעזה.

דבריו של לוטננט גנרל מיכאל פלין (Flynn), המנהל היוצא של סוכנות המודיעין הצבאית של ארה"ב, נאמרו על רקע העובדה כי סיום מבצע "צוק איתן" אינו נראה באופק, בעוד החמאס הכריז היום על הפסקת אש חד צדדית למשך 24 שעות אך אנשיו המשיכו לשגר רקטות לעבר ישראל.

פלין, שנשא דברים במסגרת פורום הביטחון של אספן בקולורדו, ציין כי חמאס עשה שימוש במשאבים רבים במטרה לבנות רשת מנהרות שבאמצעותן הצליח לפגוע בחיילים ישראלים. עם זאת, הוא טען כי השמדת ארגון החמאס היא אינה הפיתרון משום שתוביל למשהו קיצוני יותר. "אם חמאס יושמד וייעלם, ככל הנראה לאזור יגיע משהו גרוע הרבה יותר", אמר פלין.

בדומה להערכות גורמים רבים במערכת הביטחונית והמדינית, גם הגנרל האמריקאי סבור כי אחד הגורמים שעלול לחדור למערכת האזורית, בהיעדר חמאס, הוא ארגון קיצוני כדוגמת דאע"ש (ISIS) שהכריז לפני כחודש על החליפות האסלאמית החדשה באזורים שאותם הוא כבש בעיראק וסוריה.